Ćwiczenia w pracy

Jak ćwiczyć podczas pracy?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Prawdopodobnie wiesz o tym jak ważne jest utrzymanie fizycznej kondycji ciała, ale czasami Twój czas pracy może sprawić, że nie uda Ci się znaleźć czasu na ćwiczenia. Dlaczego wiec nie spróbować ćwiczyć w pracy? Poniżej znajdziesz kilka porad jak wykonywać ćwiczenia w pracy.
1
Masz przerwę obiadową podczas pracy? Zamiast siedzieć w kawiarence z wysokokalorycznym obiadkiem, weź dietetyczny batonik i wyskocz na 30 minutowy spacer utrzymując szybki krok. To nie tylko pomoże Ci zgubić trochę kalorii, ale pozwoli się odstresować.
2
Przynieś do pracy małe ręczne ciężarki. Poświęć 5 minut z każdej godziny pracy na ćwiczenia handelkami (spinanie, wyciskanie, rozpiętki itp.) Takie ćwiczenia pomogą Ci się rozluźnić, jeśli pracujesz nad czymś w jednej pozycji, lub obudzić się, jeżeli przyszedłeś właśnie do pracy i nadal jesteś zaspany.
3
Pamiętaj, że każdy dodatkowy ruch jest ćwiczeniem. Wykorzystuj każdą okazję, aby wstać od biurka. Np. potrzebujesz coś kserować, zrób to sam, a nie zlecaj komuś innemu. Postaw telefon z daleka od zasięgu ręki, wówczas za każdym razem, gdy zadzwoni, będziesz musiał wstać do niego. Przyjeżdżając do pracy parkuj jak najdalej budynku, każde dodatkowe 100 metrów spaceru działa na Twoją korzyść. Gdy masz przerwę przejdź się kilka razy wokół budynku, zamiast siedzieć w pokoju. Takie małe porcje dodatkowego ruchu mogą bardzo korzystnie wpłynąć na Twoją kondycję fizyczną.
4
Używaj krokomierza. Są już dostępne na rynku krokomierze, – czyli urządzenia, które liczą każdy Twój krok (tak jak licznik w aucie mierzy przejechane kilometry).Badania wykazały, że osoby używające krokomierzy mają większą motywację do ruchu. Załóż, więc krokomierz zaraz, gdy wstaniesz łóżka. To jest wspaniały sposób, aby uzyskać dodatkową motywację, widząc na koniec dnia ile kroków się zrobiło. Na drugi dzień będziesz chciał pobić ilość kroków z dnia poprzedniego itd. Z dnia na dzień.
5
Wykonuj ćwiczenia rozciągające. Znajdź kilka ćwiczeń rozciągających, które mógłbyś łatwo i szybko wykonywać w biurze i wykonuj je konsekwentnie kilka razy dziennie.
6
Alternatywną opcją może być siłownia, jeśli znajduje się niedaleko miejsca pracy. Spróbuj tam wyskoczyć na godzinną przerwę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

AgaK
14.06.2011
Zależy jak długo pracujesz w swojej pracy, jak dobrze znasz się z ludźmi i jakie macie między sobą kontakty. U nas wszyscy się śmieją, wygłupiają, więc ćwiczenia nie są "obciachem" (w ogóle co za pomysł, aby w ogóle miały być?). Kilka osób robi brzuszki - mamy nawet w biurze kołyskę do brzuszków no i wszyscy wykonujemy ćwiczenia na szyję i kark. Dziwne, że tobie Maligna jest głupio ćwiczyć. To tak jakbyś napisała że co najmniej wstydzisz się żyć. Przesada.
Maligna
14.06.2011
Przeczytałam kilka porad o ćwiczeniu w pracy w Fashion Magazine i zastanawiam się, czy rzeczywiście ktoś to praktykuje. Nie głupio Wam ćwiczyć w pracy? W ogóle ćwiczycie, albo ktoś z Waszych współpracowników ćwiczy?