ćwiczenie umysłu

Jak utrzymać umysł w dobrej kondycji?

AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl
Czy wiedziałeś, że można utrzymać umysł w dobrej kondycji i zatrzymać dolegliwości związane z procesem starzenia? Poniżej przedstawiam kilka metod stymulujących twój mózg, które pomogą ci lepiej się uczyć, koncentrować, dłużej żyć i być bardziej inteligentnym, niż przeciętny człowiek.
1
Czytanie. Czytanie jest pokarmem dla twojego umysłu. Jest to najlepsza rzecz jaką możesz zrobić dla siebie i dla twojego mózgu. Zacznij od czytania jednej książki miesięcznie, potem zwiększ liczbę do dwóch itd.
2
Ćwiczenia. Wysiłek fizyczny wyzwala różnego rodzaju substancje chemiczne, takie jak endorfiny i hormony wzrostu. Gdy ćwiczysz, hormony wzrostu rozchodzą się po całym ciele pomagając odbudować i wzmocnić mięśnie. Wiedziałeś, że mózg to też mięsień?
3
Sudoku. Granie w sudoku zwiększa sprawność umysłową i rozwija lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za myślenie logiczne. Sudoku zwiększa twoją inteligencję i czujność sprawiając, że nawet na stare lata będziesz w doskonałej kondycji umysłowej.
4
Krzyżówki. Rozwiązywanie krzyżówek, podobnie jak gra w sudoku, rozwija inteligencję i pomaga szybciej przywołać i zapamiętać pewne rzeczy. Rozwiązuj co najmniej jedną krzyżówkę tygodniowo.
5
Muzyka. Muzyka stymuluje mózg na wiele sposobów. Nauka gry na jakimś instrumencie stymuluje całą prawą półkulę mózgu. Podobno najbardziej stymulująca jest nauka gry na fortepianie. Z tego powodu wielu rodziców puszcza swoim dzieciom za młodu muzykę klasyczną.
6
Języki obce. Z bycia wielojęzycznym płynie wiele korzyści. Nie tylko możesz się porozumieć z większą liczbą osób i zrozumieć ich kulturę, nauka języków obcych ma również doskonały wpływ na twój mózg! Stymuluje większą część prawej półkuli i część półkuli lewej. Nauka języka, który nie ma wspólnych korzeni z twoim językiem ojczystym ma odrobinę lepszy wpływ na lewą półkulę mózgu. Nauka języka, który ma wspólne korzenie z naszym (języki słowiańskie) wspomaga z kolei w większym stopniu półkulę prawą. Wyobraź sobie efekt, jeśli uczysz się obu tych języków naraz.
7
Kondycję umysłową możesz również wspomagać dzięki witaminom i białku. Białko to najlepszy składnik odżywczy dla twojego mózgu.
8
Pamiętaj, że mózg potrzebuje CO NAJMNIEJ 8 godzin snu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

czytanie książki
Książki
Dziewczynka z książką

Komentarze (6)

* Pola wymagane

freelancer2014
22.04.2014
Sudoku, krzyzowki...a scrabble to gdzie?!:> To przeciez takze super rozrywka intelektualna, ktora na pewno rozwija nasz umysl!! http://scrabblemania.pl/ - serwis dla wszystkich maniakow gry w scrabble!
Ktoztamzkontsam
28.06.2013
Moim zdaniem w artykule zabrakło żonglowania. To doskonały sposób na synchronizację obu półkul mózgowych, rozwoju ręki niedominującej, refleksu oraz poszerzenia pola widzenia i spostrzegawczości + koordynacji.
majkaku.95
07.02.2013
Ja czytam dużo książek i uczę się języka obcego. Podobno obie te czynności wpływają na umysł bardzo dobrze, więc tego się trzymam :)
Downtown
23.01.2013
Na pianinie? Pianino to jeden z najgorszych wyborów, bo obie ręce robią to samo. Lepszy jest jakikolwiek istrument strunowy.
Karolinas
23.10.2012
Właściwie pomagam mojemu mózgowi na wszystkie z wymienionych sposobów ... ale przy tak licznych zajęciach nie ma mowy o ośmiu godzinach snu ! :) Niestety trzeba dobrze wygospodarować czas na pracę i odpoczynek i na sen zostaje mi około 6 :(
West
29.08.2012
Można dodać do tego jeszcze wiele sposobów na poprawę potencjału umysłowego, np. Alphabet Game, Colour Game, żonglowanie, czytanie odwróconego tekstu, szachy, Tetris.