Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jak przespać noc bez zatkanego nosa?

Jak przespać noc bez zatkanego nosa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zatkany nos w dzień jest strasznym utrapieniem. Nie możesz normalnie mówić, oddychać, ciągle tylko chodzisz i smarkasz. Jednak prawdziwa męka zaczyna się wieczór, kiedy zatkany nos daje o sobie znać najbardziej. Podczas choroby jedyne o czym marzymy to pójść spać i się wyspać, jednak zatkany nos skutecznie ma to utrudnia. Nie pomaga spanie na plecach, na boku, na brzuchu kompletnie nic! Krople do nosa pomagają, jednak w środku nocy budzisz się ponieważ przestały działać. Co zrobić, aby pozbyć się uciążliwej dolegliwości? Oto kilka prostych trików, które pomogą swobodnie oddychać przez całą noc.
1
domowa łaźnia
Mini łaźnia parowa
Para może mieć bardzo korzystny wpływ na zatkany nos. Mała łazienka jest idealnym miejscem na utworzenie mini-sauny. Włącz prysznic z gorącą wodą i poczekaj aż para wodna całkowicie wypełni pomieszczenie. Wilgotne powietrze sprawi, że śluzówka nosa będzie nawilżona, a uporczywy śluz ustąpi ułatwiając tym samym oddychanie, przynosząc ulgę. Jeśli masz dostęp do parownika, użyj go i dodaj odrobinę olejku eukaliptusowego, który pomoże udrożnić zatkany nos. Niestety, nie wszyscy z nas mają parownik. W takim przypadku, po prostu użyj garnka wrzącej wody i ręcznika. Należy zachować ostrożność w momencie kiedy nasza twarz będzie znajdowała się nad wrzącą wodą, aby nie doszło do poparzenia. Ręcznik natomiast połóż na ramionach, a w momencie kiedy się pochylisz nad garnkiem przykryj całą głowę i wdychaj powoli parę wodną.
2
poduszka
Śpij z dodatkową poduszką
Pamiętaj, że w momencie kiedy masz katar grawitacja działa na twoją korzyść. Utrzymując głowę nieznacznie podwyższoną masz szansę udrożnić nos w sposób naturalny. Dodatkowa poduszka pozwoli unieść głowę na tyle, by załagodzić objawy i pozwolić ci się wyspać. Siedząc prosto w wygodnym fotelu również staraj się trzymać głowę prosto, aby pozwolić udrożnić zatkany nos. Pamiętaj jednak, że podczas spania na plecach zaleca się ostrożność, ponieważ spływający śluz może powodować reakcję zadławienia.
3
pij dużo płynów
Pij dużo płynów
Odpowiedni poziom nawilżenia organizmu jest dość istotne podczas choroby. Nie dość, że w ten sposób szybciej pozbywamy się bakterii i wirusów, to jeszcze zwiększona ilość płynów pozwala odetkać zatkany nos. Oczywiście nie zaleca się picia soków czy też produktów mlecznych typu maślanka czy kefir, jednak herbata z miodem i cytryną jest doskonałym wyborem. Gorąca herbata rozgrzeje nas od środka, a porcja witaminy C sprawi, że szybciej staniemy na nogi. Inną opcją jest wypicie herbaty z rumianku lub mięty. Taka orzeźwiająca herbata pomoże załagodzić duszności oraz pozwoli w znacznym stopniu ograniczyć uporczywy katar.
4
domowy rosół
Gorący, domowy rosół
Nie ma nic lepszego w trakcie choroby, niż domowy rosół. Według badań przeprowadzonych przez naukowców rosół ma zdolność do łagodzenia niektórych objawów przeziębienia. Rosół także ma wiele korzystnych właściwości przeciwzapalnych, które pomagają zwalczyć infekcję górnych dróg oddechowych, takich jak właśnie katar. Dodatkowo, para wodna, która unosi się nad gorącym rosołem pomaga nawilżyć śluzówkę nosa i szybciej odetkać zatkany nos.
5
nawilżanie powietrza
Odpowiednie ustawienie nawilżacza powietrza
Nawilżacze powietrza są to urządzenia, które mają za zadanie nawilżać suche powietrze w domu czy mieszkaniu. Problem z suchym powietrzem pojawia się w trakcie zimy, wraz z nadejściem pierwszego dnia w którym włączamy ogrzewanie. Dzieję się tak dlatego, że w trakcie zimy występuje zjawisko elektryczności statycznej. Nawilżacz powietrza pozwala zmiękczyć powietrze oraz pozostawić je nawilżone na długi okres czasu. Dzięki odpowiedniemu nawilżeniu powietrza nasz nos pozostanie odetkany najdłużej i nie obudzimy się w nocy z katarem.
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Męczy cię gesty katar i zatkany nos? Nie możesz oddychać, głowa boli cię tuż pod brwiami, zwłaszcza, gdy próbujesz się...
Sposoby na zatkany nos i zatoki
Męczy cię gesty katar i zatkany nos? Nie możesz oddychać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt