Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Na wszelkie dolegliwości najlepsza jest pokrzywa zwyczajna

Na wszelkie dolegliwości najlepsza jest pokrzywa zwyczajna

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pokrzywa poczynając od korzeni, poprzez łodygi i liście aż po kwiaty, ma właściwości lecznicze, jest najlepszą oczyszczającą i krwiotwórczą rośliną. Pomaga w leczeniu wszelkiego rodzaju wypryskach, bólach głowy, przy tworzeniu się piasku w nerkach. Pokrzywa ma korzystny wpływ na trzustkę, herbatka obniża też poziom cukru we krwi i jest polecana przy zapaleniu dróg moczowych. Pokrzywa jest szczególnie polecana w kuracji wiosennej również ze względu na swoje właściwości oczyszczające.
1
herbatka z pokrzyw
Kuracja oczyszczająca:
Na herbatkę najlepiej nadają się młode pędy pojawiające się na wiosnę i jesienią po drugim koszeniu traw.
Rano na czczo wypijamy pół godziny przed śniadaniem jedną szklankę herbatki ( małymi łyczkami), a potem w ciągu dnia jeszcze dwie szklanki pijąc małymi łyczkami.
W lecznictwie ludowym zaleca się herbatkę z pokrzywy w czasie jednotygodniowej kuracji pitnej przeciwko schorzeniom wątroby i dróg żółciowych, a także przy wrzodach żołądka.
Herbatkę z pokrzywy nie gotujemy, lecz zalewamy ziele wrzątkiem aby nie utracić cennych substancji.
Zapobiegawczo pijemy jedną szklankę dziennie przez cały rok.
Zaleca się mycie głowy odwarem z korzeni pokrzywy w celu wzmocnienia włosów.
Szczególnie dobroczynna dla każdego rodzaju włosów jest nalewka pokrzywowa.
2
pokrzywa liście
Herbatka z pokrzywy:
1 kopiata łyżeczka ziół na 1/4 l wody, zioła zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy na krótko do naciągnięcia.

Nalewka z pokrzywy:
Korzenie wykopane wiosną lub jesienią umyć dokładnie szczotką, drobno pokroić i napełnić nimi butelkę aż po szyjkę, następnie zalewamy 38-40% alkoholem i pozostawić na 14 dni w ciepłym miejscu.
3
pokrzywa
Mycie głowy:
8-10 pełnych garści świeżych lub suszonych pokrzyw zalać wodą w 5 litrowym garnku i na małym ogniu ogrzewać do zagotowania. Zdjąć z ognia i pozostawić na 5 minut do naciągnięcia. Jeżeli stosujemy korzenie to wtedy dajemy 4 pełne garście, zalewamy zimną wodą ( wody dajemy tyle aby zakryć korzenie) i pozostawiamy na noc. Następnego dnia rano podgrzewamy do momentu zagotowania i odstawiamy na 10 minut do naciągnięcia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

SMok - 2017-02-15
Komentarz dotyczy zasadności stosowania pokrzywy, z jednym małym zastrzeżeniem - nie należy pić zbyt dużo herbaty z pokrzyw , gdyż potrafią podnieść ciśnienie szczególnie to rozkurczowe, a mało kto o tym wspomina.
 
Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się dotknąć pokrzywy? Czy potem swędziała cię skóra? To dlatego, że liście pokrzywy są...
Zaskakujące zalety herbaty pokrzywowej
Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się dotknąć pokrzywy?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt