pokrzywa w koszyku

Na wszelkie dolegliwości najlepsza jest pokrzywa zwyczajna

jolanda - specjalista Tipy.pl
pokrzywa w koszyku
1 z 4
Pokrzywa poczynając od korzeni, poprzez łodygi i liście aż po kwiaty, ma właściwości lecznicze, jest najlepszą oczyszczającą i krwiotwórczą rośliną. Pomaga w leczeniu wszelkiego rodzaju wypryskach, bólach głowy, przy tworzeniu się piasku w nerkach. Pokrzywa ma korzystny wpływ na trzustkę, herbatka obniża też poziom cukru we krwi i jest polecana przy zapaleniu dróg moczowych. Pokrzywa jest szczególnie polecana w kuracji wiosennej również ze względu na swoje właściwości oczyszczające.
1
herbatka z pokrzyw
Kuracja oczyszczająca:
Na herbatkę najlepiej nadają się młode pędy pojawiające się na wiosnę i jesienią po drugim koszeniu traw.
Rano na czczo wypijamy pół godziny przed śniadaniem jedną szklankę herbatki ( małymi łyczkami), a potem w ciągu dnia jeszcze dwie szklanki pijąc małymi łyczkami.
W lecznictwie ludowym zaleca się herbatkę z pokrzywy w czasie jednotygodniowej kuracji pitnej przeciwko schorzeniom wątroby i dróg żółciowych, a także przy wrzodach żołądka.
Herbatkę z pokrzywy nie gotujemy, lecz zalewamy ziele wrzątkiem aby nie utracić cennych substancji.
Zapobiegawczo pijemy jedną szklankę dziennie przez cały rok.
Zaleca się mycie głowy odwarem z korzeni pokrzywy w celu wzmocnienia włosów.
Szczególnie dobroczynna dla każdego rodzaju włosów jest nalewka pokrzywowa.
2
pokrzywa liście
Herbatka z pokrzywy:
1 kopiata łyżeczka ziół na 1/4 l wody, zioła zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy na krótko do naciągnięcia.

Nalewka z pokrzywy:
Korzenie wykopane wiosną lub jesienią umyć dokładnie szczotką, drobno pokroić i napełnić nimi butelkę aż po szyjkę, następnie zalewamy 38-40% alkoholem i pozostawić na 14 dni w ciepłym miejscu.
3
pokrzywa
Mycie głowy:
8-10 pełnych garści świeżych lub suszonych pokrzyw zalać wodą w 5 litrowym garnku i na małym ogniu ogrzewać do zagotowania. Zdjąć z ognia i pozostawić na 5 minut do naciągnięcia. Jeżeli stosujemy korzenie to wtedy dajemy 4 pełne garście, zalewamy zimną wodą ( wody dajemy tyle aby zakryć korzenie) i pozostawiamy na noc. Następnego dnia rano podgrzewamy do momentu zagotowania i odstawiamy na 10 minut do naciągnięcia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

opryszczka
łupież
zaparcie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

SMok
15.02.2017
Komentarz dotyczy zasadności stosowania pokrzywy, z jednym małym zastrzeżeniem - nie należy pić zbyt dużo herbaty z pokrzyw , gdyż potrafią podnieść ciśnienie szczególnie to rozkurczowe, a mało kto o tym wspomina.