biały nalot język

10 sposobów na biały nalot na języku

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
biały nalot język
1 z 5
Czy twój język jest suchy? Czy może masz również nieświeży oddech? Suchy język wygląda jak podziurawiony ser oraz pojawia się na nim biały nalot. Prawidłowo wyglądający język powinien być różowy i pokryty małymi brodawkami. Język jest silnymi mięśniem, który pomaga nam przełykać, mówić i oczywiście wyczuwać smak. Biała powłoka na języku powoduje pewien dyskomfort i jest wynikiem wielu problemów. Co jest przyczyną suchego języka i jak temu zapobiegać? Odpowiedź poznasz z dalszej części artykułu.
1
biały nalot na języku
Suchy język charakteryzuje biały nalot, który jest nadmiernym wzrostem komórek wewnątrz jamy ustnej. Główną przyczyną jest brak odpowiedniej higieny jamy ustnej. Innymi przyczynami są resztki jedzenia i bakterii rozkładające się języku, odwodnienie, palenie tytoniu oraz spożywanie alkoholu, nadmierne spożywanie słodkich pokarmów, pleśniawki, przyjmowanie antybiotyków, inhalacja sterydami w przypadku astmy oraz suchy język może pojawić się w chorobach takich jak cukrzyca, żółtaczka, kiła, leukoplakia, toczeń i przekrwienie wątroby. Każda z tych przyczyn może powodować nieświeży oddech i tworzyć podatny grunt dla bakterii szkodzącym zębom. Jak temu zaradzić? Oto proste i skuteczne sposoby.
2
suchy język
Sól
Soli możesz używać na dwa sposoby. Pierwszy, wymieszać łyżeczkę soli morskiej w szklance wody i płukać nią usta, sześć razy dziennie, aż objawy znikną. Drugi, umieść trochę soli na języku i umyj go delikatnie szczoteczką. To powinno przynieść natychmiastową ulgę.

Gliceryna spożywcza
Gliceryna jest łatwo dostępnym środkiem. Umieść glicerynę na języku i delikatnie wyszczotkuj język miękką szczoteczką. Skutecznie zwalczy szorstkość i suchość języka, a także uwolni cię od nieświeżego oddechu.

Soda oczyszczona
Wymieszaj odrobinę sody z sokiem z cytryny. Uzyskana pastę nałóż na język. Pomaga usunąć białe plamy oraz usuwa bakterie powodujące nieświeży oddech.
3
biały nalot język
Kurkuma
Od kiedy kurkuma jest naturalnym środkiem przeciwbakteryjnym, może być również stosowana do zabijania bakterii na języku. Dodaj odrobinę kurkumy do soku z cytryny. Zamieszaj na gładką pastę, nałóż na język i za pomocą szczoteczki wyczyść język. Kurkumę również możesz rozmieszać w szklance wody i wypłukać usta.

Jogurt
Jogurt to czysty sposób na zabicie bakterii na języku. Żywe kultury bakterii w jogurcie pomogą kontrolować białą narośl wewnątrz jamy ustnej.

Aloes
Aloes ma zdolność niszczenia patogenów żyjących w jamie ustnej, które powodują nieświeży oddech. Wystarczy wypłukać usta przez kilka minut odrobiną soku za aloesu i wypluć. Powtórz metodę tak często jak to możliwe.
4
suchy język nalot
Jabłka i marchew
Jabłka i marchewki, a nawet truskawki mają naturalną tendencję do oczyszczania. Ich chrupiąca tekstura pomoże leczyć suchy język i zwalczyć nieświeży oddech.

Woda
Pij dużo wody, aby wypłukać resztki jedzenia, które osiadły na języku i między zębami. Picie dużej ilości wody zapobiega rozwojowi bakterii w jamie ustnej. Możesz dodać do wody odrobinę soku z cytryny lub soku z aloesu.

Myj zęby przed snem
Zadbaj o odpowiednią higienę jamy ustnej. Szczotkuj regularnie zęby, zwłaszcza po posiłkach i przed snem. Ponadto płucz jamę ustną i szczotkuj język.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

pierced tongue
Domowe sposoby na cofanie się dziąseł
kamień nazębny

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Walter
13.02.2017
Witam. Pierdoly. Bialy jezyk to zlogi w jelitach. Nalezy oczyscic,a jezyk bedzie rozowy.Pozdrawiam.