spanie z psem

Powody, dla których twój pies powinien dzielić z tobą łóżko

agoludek - specjalista Tipy.pl
spanie z psem
1 z 4
Prawdopodobnie nie raz słyszałaś, że spanie w łóżku z psem jest złym pomysłem. Zwierzę może być nosicielem niebezpiecznych zarazków, albo zostawić brudne ślady łap na pościeli. Nie wspominając o tym, że pies obudzi cię wczesnym rankiem. W rzeczywistości spanie ze swoim pupilem pozytywnie wpływa na zdrowie. Oto powody, dla których warto wpuścić czworonoga do sypialni.
1
piesek
Obecność psa uspokaja
Terapia z udziałem psów potwierdza, że obecność zwierząt skutecznie leczy ze stresu i poczucia lęku. To samo dzieje się, jeżeli twój pupil śpi w łóżku. Wystarczy, że pogłaszczesz psa a twój mózg wydzieli substancje chemiczne, które cię uspokoją i zrelaksują.

Bezpieczeństwo
Spójrzmy prawdzie w oczy, wszyscy czujemy się trochę bardziej bezpiecznie wiedząc, że nasz pies czuwa nad nami w nocy. Wiesz, że nikt nie zrobi ci krzywdy, jeśli twój pies obecny jest w sypialni i dzięki temu możesz spać spokojnie.
2
piesek w łóżku
Ciepło
Czy jest coś bardziej ciepłego niż twój pies? Poza tym przyjemnie jest przytulić się do ciepłego i miękkiego psiego futra. Jeśli mieszkasz w chłodnym regionie albo panuje zimowa pora roku pies zapewni ci ciepło w nocy.

Komfort snu
Ostatnie badania wykazały, że pies w sypialni zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa, a co za tym idzie komfort snu jest lepszy. Obecność psa może pomóc w walce z bezsennością. Jesteś spokojna i łatwiej zasypiasz.
3
spanie z psem
Spokój<.b>
Obecność czworonogów wpływa na prawidłową pracę mózgu. Brak stresu, poczucie bezpieczeństwa i relaksu nie zostają bez wpływu nasz nasz mózg. Głaszcząc zwierzę w organizmie człowieka podnosi się poziom oksytocyny, która nazywa jest „ hormonem przytulania'. Oksytocyna wpływa na zmniejszenie poziomu stresu, obniża stężenie kortyzolu w organizmie oraz ciśnienie krwi.

Psy zapobiegają depresji
Być może nie zdawałaś sobie sprawy z tego, ale obecność psa jest niezwykle pomocna dla osób zmagających się z depresją. Oksytocyna odpowiada również za dobre samopoczucie, pozwala przezwycięzyć lęki, sprzyja empatii i otwarciu się na drugiego człowieka. Oprócz tych korzyści otrzymujemy niepodzielną uwagę czworonoga i jego wierną miłość, co również pomaga walczyć z depresją
Strona 1 z 4

Powiązane porady

przepraszam
pies na smyczy
nauka aportowania

Komentarze (0)

* Pola wymagane