odetkanie uszu

5 sposobów na zatkane ucho

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
odetkanie uszu
1 z 4
Zdarza się, że ciśnienie powietrza podczas zmiany wysokości lub nagromadzenie płynu powoduje zablokowanie trąbki Eustachiusza. Spowodowane jest to różnicą ciśnień wewnątrz i na zewnątrz ucha. Różnica ciśnień wywołuje ból ucha oraz przyblokowaniem ucha i słyszeniem stuków. Przywrócenie słuchu w uchu jest łatwe, wystarczy znać kilka sposobów. Oto one.
1
próba valsalvy
Próba Valsalvy
Nagłe zmiany wysokości, co za tym idzie ciśnienia w uszach są najlepiej wyrównywane za pomocą próby Valsalvy. Próba ma na celu zmniejszenie ucisku w uchu środkowym i trąbki Eustachiusza. Oto jak to zrobić. Nabierz powietrza. Zamknij usta, ściśnij skrzydełka nosa i staraj się wypuszczać powietrze. Poczujesz, że ucho się otwiera. Powietrze wydmuchuj powoli, aby nie zwiększyć bólu w uchu.
2
odetkanie uszu
Szerokie ziewanie
Ziewanie poprawia przepływ powietrza przez trąbki Eustachiusza. Nie trzeba faktycznie ziewać, ale po prostu naśladować ziewanie. Otwórz usta szeroko, jak to tylko możliwe. Odchyl głowę delikatnie do tyłu, jakby patrzeć w niebo. Wysuń szczękę do przodu i poczujesz strzelanie w uszach. Jeśli nic się nie wydarzyło, przeprowadź procedurę raz jeszcze.

Żucie gumy
Guma do żucia to skuteczny sposób, aby odetkać uszy. Nagłe zmiany ciśnienie podczas startu i lądowania samolotu to dla wielu osób problem. Wystarczy żuć gumę podczas początkowej i końcowej fazy lotu. Dzięki temu odciążysz uszy. Żucie otwiera trąbki słuchowe i odblokowuje uszy.
3
jak odetkać uszy
Picie wody
Sposób ten powinien odblokować uszy. Potrzebujesz dużą szklankę z wodą. Weź duży łyk, zamknij usta, zatkaj nos i połknij wodę z głową pochyloną ku górze. Ruch ten pomoże otworzyć trąbki słuchowe.

Grawitacja
Sposób ten jest doskonały dla osób, które nurkują. Nurkowie doświadczają wielu znacznych problemów z uszami podczas ich wypraw. Jeśli twoje ucho jest przyblokowane przez wodę lub ciśnienie, wystarczy przechylić głowę zablokowanym uchem w kierunku podłogi. Palec wskazujący umieść u wejścia do kanału słuchowego i poruszaj nim jak tłokiem. Powinieneś poczuć delikatną zmianę ciśnienie w uszach.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ucho
ból ucha
szum w uszach

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane