Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle > 5 sposobów na ból kości ogonowej

5 sposobów na ból kości ogonowej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Podczas siadania boli cię dolna część pleców? Podczas stania sytuacja się powtarza? Leżąc też nie czujesz ulgi. Może to być ból kości ogonowej. Ból kości ogonowej nazywa się kokcydynia z medycznego punktu widzenia. Kiedy odczuwasz ból i tkliwość w tym obszarze, może być on spowodowany zapaleniem kości. Jak temu zaradzić? Oto kilka skutecznych sposobów.
1
masaż
Zimny okres
Wiele badań wykazało, że stosowanie okładów ciepłych bądź zimnych na obszarach dotkniętych bólem, pomagają zmniejszyć ból kości ogonowej. Ciepła kąpiel lub termofor daje podobne rezultaty. Umieść termofor na bolącym obszarze na 20 minut. Może przykładać tak często jak tego chcesz. Jest to najczęściej stosowany sposób łagodzenia bólu.

Masaż
Zespół dźwigacza odbytu znajduje się w pobliżu dna miednicy, tuż obok kości ogonowej. Masując ten mięsień można złagodzić ból kości ogonowej, w ciągu kilku dni. Co musisz zrobić? Masuj ten obszar przez 10 -15 minut, stosując delikatny nacisk na boląc obszar. Wykonuj masaż dwa razy dziennie, a szybko przyniesie ci ulgę.
2
witaminy ból pleców
Witaminy
Ból kości ogonowej często jest związany z niedoborem witaminy D, B6 i B12. Witamina D jest niezbędna do utrzymania szkieletu w zdrowiu. Niedobór tej witaminy może spowodować bolesne zapalenie kości. Witaminy z grupy B odgrywają funkcję ochronną w zdrowiu kości. Spożywanie odpowiedniej ilości tych witamin zmniejsza ryzyko rozwoju bólu kości ogonowej. Jeśli już cierpisz z powodu bólu kości, dostarcz organizmowi codziennej dawki słońca i jedz owoce morza, sery, jaja, zboża, soję, zielone warzywa liściaste, zielony groszek, kurczak i rośliny strączkowe.
3
sól epsom
Olej rycynowy
Jest to jeden z najlepszych środków do leczenia bólu. Właściwości przeciwzapalne oleju rycynowego umożliwią szybkie odzyskanie sprawności. Jest to także dobry środek do leczenia bólów spowodowanych zakażeniem. Jest to doskonały środek przeciwbakteryjny.

Sól Epsom
Ciepła kąpiel zawierająca sól epsom bardzo relaksuje. Sól zmniejsza naprężenie mięśni pleców i przynosi ból. Kąpiel w soli także doskonale oczyszcza ciało. Przygotuj ciepłą kąpiel, dodaj 2 szklanki soli epsom do wody i zamieszaj. Zanurz swe ciało w wodzie przez 10 -15 minut. Bierz kąpiel raz lub dwa razy w ciągu dnia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból fizyczny związany jest bezpośrednio z naszym stanem emocjonalnym. Gdy życie czasem staje się trudne, wpadasz w...
9 typów bólu, które związane są ze stanem emocjonalnym
Ból fizyczny związany jest bezpośrednio z naszym stanem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt