Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > 7 domowych sposobów na alergię na kurz

7 domowych sposobów na alergię na kurz

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Alergia na kurz wywołuje takie same objawy jak przeziębienie - katar, kichanie, swędzenie i łzawienie oczy. Wywołana przez roztocza alergia sprawia, że czujesz się okropnie. Alergie tego typu są trudne do kontrolowania. Na alergię istnieje wiele leków, które mogą powodować niepożądane skutki uboczne. Poniżej znajdziesz kilka domowych środków, które pomogą ci kontrolować reakcję alergiczną.
1
herbata miętowa alergia
Płukanie nosa i zatok
Jeden z najlepszych z domowych środków radzenia sobie z alergią. Pomaga złagodzić objawy alergii przez zmycie cząstek kurzu, alergenów i czynników drażniących, które zalegają w przewodzie nosowym. Przygotuj roztwór soli do wypłukania nosa. Zamieszaj łyżkę soli w szklance ciepłej wody i dodaj szczyptę sody oczyszczonej. Powąchaj trochę roztworu jednym z nozdrzy i poczekaj, aż spłynie do gardła. Powtórz czynność kilka razy dla obu otworów.

Weź kąpiel
Umyj twarz, ramiona i ręce, jak tylko wrócisz z zewnątrz do domu. Jeśli cały dzień spędziłaś na zewnątrz, weź prysznic. Dzięki temu zmyjesz z siebie wszystkie alergeny powodujące katar i podrażnienie.

Herbata miętowa
Herbata miętowa to doskonały domowy środek na alergię. Mięta pieprzowa jest naturalnym środkiem przeciwzapalnym i przeciwbakteryjnym, a olejek w nim zawarty zmniejsza przekrwienie śluzówki, który przynosi ulgę. Zaparz kilka liści świeżej mięty zalewając je gorącą wodą lub przygotuj herbatę z suszu.
2
ocet jabłkowy
Para
Gdy nastąpi atak alergii, wdychaj parę. Wdychanie pary pomaga oczyścić przewody nosowe, koją podrażnioną śluzówkę nosa. Zagotuj odrobinę wody i przygotuj ręcznik. Po zagotowaniu się wody, postaw garnek w bezpiecznym miejscu, nachyl się nad naczyniem i zakryj ręcznikiem. Wdychaj parę przez 10 minut. Gdy wody ostygnie, zanurz kawałek szmatki i przyłóż do skroni.

Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy zmniejsza produkcję śluzu i oczyszcza układ limfatyczny organizmu. Pomaga oczyszczać organizm i przyspiesza metabolizm. Zmieszaj łyżeczkę organicznego octu jabłkowego w szklance wody i pij go trzy razy dziennie. Tonik ten pomaga leczyć objawy alergii, jak również zapobiec kolejnym atakom.
3
zielona herbata
Lokalne miody
Wypij łyżeczkę miodu w celu złagodzenia objawów alergicznych. Miód jest jednym z najsilniejszych naturalnych środków w leczeniu przeziębień i ataków alergii. Kichanie powinno ustąpić już po kilku minutach od spożycia. Jeśli pojawią się wypryski na skórze, zanurz w miodzie wacik i przemyj nim delikatnie skórę.

Zielona herbata
Zielona herbata jest dość dobrze znana jako naturalne lekarstwo na alergię. Zanurz torebkę zielonej herbaty w filiżance wrzątku i wypij na złagodzenie objaw alergii. Wyjmij torebkę i przyłóż ją do skóry w miejscu, w którym pojawiła się wysypka. Pij zielona herbatę co najmniej dwa razy dziennie w sezonie, kiedy jesteś najbardziej narażona na alergię.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Alergie są coraz większym problemem. Cierpi na nie spora grupa ludzi, a przyczyny są różne. Uczulać może wszystko, od...
6 przyczyn wzmocnienia alergii
Alergie są coraz większym problemem. Cierpi na nie spora grupa ludzi, a przyczyny są...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt