Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > 5 sygnałów, które wskazują na choroby nerek

5 sygnałów, które wskazują na choroby nerek

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Im szybciej zidentyfikujesz uszkodzenie nerek, tym szybciej podejmiesz odpowiednie leczenie. Symptomy te zwykle próbują ustrzec przed pojawieniem się większym problemem zdrowotnym. Nerki są istotnym narządem w ciele, są one odpowiedzialne między innymi za usuwanie odpadów. Więc kiedy nerki nie pracują prawidłowo, toksyczne substancje gromadzą się w organizmie. W dalszej części artykułu dowiesz się jakie objawy powinny zwrócić twoją uwagę przy uszkodzeniu nerek.
1
choroby nerek
Jakość oddawanego moczu
Innym częstym sygnałem jest zaobserwowanie zmian w wydalanym moczy. Twoją uwagę powinien zwrócić mocz o nietypowym zapachu, jasny bądź ciemny kolor, a także zwiększona lub zmniejszona częstotliwość. Mocz także może być pienisty lub oddawaniu moczu można czuć ból . Jeśli wystąpi którykolwiek z tych objawów, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Normalnie rzecz biorąc zmiany we wzorcach mogą być sygnałem problemów z nerkami.
2
ból nerek
Ból w dole pleców
Ból i dyskomfort w dolnej części pleców jest jednym z najczęściej występujących objawów złej kondycji nerek. Ból może rozpocząć się na jednej lub przy obu nerkach. Niemniej jednak, jeśli ból pojawił się z jednej strony, to w krótkim czasie nastąpi z drugiej. Ten ból może zmniejszyć się w niektórych przypadkach, w miarę oddawania moczu.

Brak tlenu
Wśród kluczowych funkcji nerek jest wytwarzanie erytropoetyny, która jest niezbędna do produkcji tlenu. Niedobór czerwonych krwinek w organizmie może prowadzić do anemii lub niedoboru żelaza. Niski poziom żelaza może sprawić, że ludzie czują zimno nawet w ciepłym otoczeniu. Tlen odgrywa wiele ważnych ról w ciele ludzkim, a kiedy jest on nieprawidłowo przenoszony cierpi przez co wiele organów.
3
nerki choroby
Obrzęk
Gdy nerki nie pracują prawidłowo i usuwanie odpadów z organizmu nie jest skuteczne może pojawić się obrzęk i opuchlizna. Płyny gromadzą się w rękach, nogach, stopach, kostkach i twarzy. W bardzo poważnych przypadkach obrzęk może pojawić się w płucach lub sercu.

Problemy skórne
Źle funkcjonujące nerki nie mogą usunąć zanieczyszczeń. Zalegające toksyny powodować mogą przesuszenie, wysypkę i świąd skóry. Te przypadłości można złagodzić stosując środki naturalne jak i farmaceutyczne.
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jedynym sposobem na sprawdzenie stanu swoich nerek jest ich zbadanie, jednak istnieje także wiele objawów mogących...
10 symptomów oznaczających, że możesz mieć chore nerki
Jedynym sposobem na sprawdzenie stanu swoich nerek jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt