budzenie się

Dlaczego budzimy się między 3.00 a 5.00 rano?

agoludek - specjalista Tipy.pl
budzenie się
1 z 4
Kończy się długi i męczący dzień, jedyne o czym marzysz to wygodnie łóżko i długi sen. Niestety, zdarza się, że budzisz się z głębokiego snu na kilka godzin przed wschodem słońca. Jeśli należysz do osób, które z łatwością zasypiają , ale niestety budzą się w środku nocy przeczytaj poniższy artykuł.
1
bezsenność
Winę za tego typu bezsenność może ponosić tryb życia. Jeżeli prowadzisz niezdrowy styl życia, kładziesz się spać o różnych porach i towarzyszą ci złe nawyki możesz mieć problemy ze snem. Spożywanie alkoholu wieczorem również zakłóca naturalny cykl snu. Co prawda mogłoby się wydawać, że alkohol sprawia, iż jesteśmy senni i łatwiej zasypiamy. Jednak tak naprawdę alkohol staję się bodźcem dla mózgu i powoduje, że się budzimy w środku nocy.
2
korzystanie z telefonu
Drugi powód wybudzania się w środku nocy to korzystanie ze telefonu komórkowego. Sprawdzenie powiadomień na telefonie to najczęściej ostatnia rzecz jaką robimy tuż przed zaśnięciem. Bezsenność i ogólne zmęczenie następnego dnia może być spowodowane niebieskim światłem emitowanym z telefonu.
Staraj się nie korzystać z telefonu na godzinę przez zaśnięciem.
3
budzenie się o trzeciej w nocy
Czy często budzisz się w nocy z głębokiego snu z trudem łapiąc oddech? Jeśli tak, to możesz cierpieć na bezdech senny. W takiej sytuacji jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem, gdyż nieleczony bezdech senny może zwiększyć między innymi ryzyko chorób serca.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

olejki eteryczne
poranek :)
bezsenność

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Magda
20.10.2017
Główny powód uporczywego budzenia się nad ranem jest taki, że jest to pora najwyższego dobowego wydzielania kortyzolu. Z podwyższeniem kortyzolu mamy do czynienia nie po jednorazowym gwałtownym stresie ale w przypadku stresu o nawet umiarkowanym nasileniu lecz występującego przez dłuższy czas.