Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Pizza > Sześć tajemnic, które musisz znać, aby przyrządzać idealną pizzę

Sześć tajemnic, które musisz znać, aby przyrządzać idealną pizzę

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pizza jest smacznym i pożywnym daniem, które lubi chyba każdy z nas i jest również dobrą przekąską na każdą okazję Nie każdy wie jak przyrządzić dobrą pizzę, istnieją liczne przepisy, lecz rzadko kiedy udaje nam się zrobić taką pizzę jaką byśmy chcieli. W poniższym artykule przestawię ci kilka kluczowych elementów, które musisz spełnić, aby twoja pizza smakowała wyśmienicie i byś mógł być z siebie dumny.
1
ciasto
Właściwa ilość składników oraz właściwa technika ugniatania ciasta
Do przygotowania ciasta potrzebujesz 900 gramów mąki, 10 gramów świeżych drożdży, pół litra wody ( lekko ciepłej ), 10 mililitrów oliwy z oliwek oraz 20 gramów soli morskiej. Ciasto wyrabiaj konsekwentnie. Aby ciasto po upieczeniu było lekkie i puszyste przesiej mąkę. W misce rozkrusz świeże drożdże do lekko ciepłej wody i mieszaj do całkowitego rozpuszczenia. Dodaj połowę ilości mąki i dobrze wymieszaj, aby uniknąć grudek, następnie dodaj pozostałą ilość mąki i sól.

Oliwa z oliwek
Aby twoje ciasto było bardziej elastyczne dodaj do niego odrobinę oliwy z oliwek. Po dodaniu podanej ilości oliwy z oliwek przełóż ciasto do naczynia lub na stolnicę i ugniataj, aż przestanie być lepkie. Możesz stolnicę i dłonie poprószyć odrobiną mąki.
2
pizza
Rośnięcie i przetaczanie
Ciasto podziel na kilka części i pozostaw do wzrostu w temperaturze pokojowej na około jedną godzinę. Ciasto powinno wzrosnąć dwukrotnie. Ręcznie rozwałkuj ciasto, by było tak cienkie jak to możliwe. Posyp mąką ciasto i delikatnie dłońmi rozciągaj je od środka do zewnątrz.

Chrupiąca skorupka
Podłoże do pieczenia posmaruj oliwą z oliwek i delikatnie posyp mąką, by uniknąć przywierania. Ułóż ciasto w foremce, dokładnie je rozprowadź po czym umieść w piekarniku ustawionym na około 180-200 stopni i niech tam będzie przez 10 minut.
3
pyszna pizza
Sos bazowy do ciasta
Wystarczy około trzech łyżek sosu do średniej wielkości pizzy. Jako sos wystarczy, że użyjesz tradycyjnego koncentratu pomidorowego ( ja osobiście lubię dodać do niego dwa ząbki czosnku, trochę oregano i szczyptę vegety). Delikatny kremowy ser, hummus i sos pesto będą doskonale uzupełniać twoją pizzę. Sos nie powinien być zbyt rzadki ponieważ może on wprowadzać zbyt dużo wilgoci do ciasta.

Wybór dodatków do pizzy
Mniej, oznacza więcej- staraj się nie stosować więcej niż czterech dodatków do pizzy. Składniki powinny tworzyć jedną warstwę nie grubszą niż jeden centymetr. Składniki takie jak świeże zioła powinny być rozkładane na pizzę tuż przed podaniem- nie należy ich piec.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt