Ćwiczenia na siłowni w ciąży

Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Nie ma potrzeby rezygnować z siłowni będąc w ciąży. Odpowiednia, klimatyzowana siłownia, będzie doskonałym miejscem dla przyszłych mam. Postępuj zgodnie z poniższymi punktami, aby podczas ćwiczeń na siłowni, Twoja ciąża przebiegała swoim rytmem.
1
Bieżnia jest pierwszym przyjaznym urządzeniem do ćwiczeń. Możesz iść, albo biec w swoim rytmie, monitorując przy tym puls i ustawiać prędkość ćwiczenia do swojej kondycji. Zawsze możesz skorzystać z poręczy po bokach bieżni, gdy byłoby Ci trudno znaleźć dobry rytm marszy czy biegu, a także gdybyś straciła równowagę.
2
Zajęcia jogi pomogą wyćwiczyć technikę oddychania, bardzo potrzebną podczas ciąży, a także przy porodzie. Jeżeli w Twojej siłowni nie ma grup jogi dla ciężarnych, zgłoś instruktorowi regularnej grupy, że jesteś w ciąży, być może zgodzi się nauczyć cię dodatkowych pozycji zalecanych dla ciężarnych.
3
Rowerek na siłowni jest idealnym sposobem dla ciężarnej, aby utrzymać kondycję nie narażając się na ryzyko jazdy po ulicach.
4
Jeżeli przy Twojej siłowni jest basen, korzystaj z niego zawsze po ćwiczeniach (a także, jeśli nie ćwiczysz). Pływanie jest największym przyjacielem przyszłych mam. Zalecane jest nawet do ostatniego miesiąca ciąży.
5
Jeśli lubisz ćwiczyć ciężarkami, nie rezygnuj, tylko zmniejsz ich wagę, a aby zrekompensować utratę wagi, wykonuj więcej powtórzeń. Najlepiej zmniejsz wagę podnoszonych ciężarków o połowę, a ilość powtórzeń podwajaj. Nigdy nie podnoś żadnych ciężarków leżąc na plecach. Unikaj gwałtownych podnoszeń, nie „zrywaj”.
6
Pamiętaj o ćwiczeniach rozciągających po skończonej części siłowej. Wybieraj do tego spokojną część siłowni, gdzie będziesz mogła się skoncentrować na rozciąganiu. Jest ono bardzo ważnym elementem ćwiczeń szczególnie dla ciężarnej kobiety.
7
Unikaj ćwiczeń typu „brzuszki”, czyli każdych, które musisz wykonywać z pozycji leżącej. Ćwiczenia z pozycji leżącej mogą zacisnąć naczynia krwionośne w macicy, a tym samym zwiększyć ciśnienie krwi Twoje i Twojego dziecka. W ogóle należy unikać nawet siadania z pozycji leżącej, najpierw przekręć się na bok i dopiero podnoś do góry.
8
Podczas ćwiczeń na siłowni zawsze pamiętaj, że Twoim celem jest utrzymanie kondycji, a nie budowanie mięśni. Nie zapominaj o kontroli pulsu. Poprawny puls kobiety ciężarnej mierzony na nadgarstku nie może przekroczyć 140 uderzeń na minutę. Oczywiście puls może się nieznacznie różnić od podanego, w zależności od kondycji kobiety z przed ciąży. Najbezpieczniej skonsultuj to ze swoim lekarzem.
?

Wskazówki
* Aby być pewnym, że wykonywane ćwiczenia są bezpieczne poszukaj trenera, który dopasuje Twoją sesję ćwiczeń do Twojego zaawansowania ciąży i kondycji.
* Zawsze zanim pójdziesz a siłownię, przedyskutuj to ze swoim lekarzem prowadzącym.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Bieganie w ciąży
Ćwiczenia w ciąży

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

monika.kowalska1988
13.08.2013
spacer, basen, cwiczenia na lawce w parku, na kocu na dzialce, gimnastyka na macie w domu, rozciaganie, miesnie kegla, nawet w wannie podnoszenie nog do gory, dla lepszego krazenia nawet, na lozku tez mozna sie powyginac, do tego rowerek czy bieznia - gdy masz wiecej pieniedzy, jak nie zostaja domowe sposoby na utrzymanie kondycji i ladnej sylwetki w ciazy i po niej, nie trzeba duzo pieniedzy, wystarczy kreatywnosc i pomysl na siebie, co sie samemu lubi. o !! ;)