ból nerek

Dlaczego powinniśmy ograniczyć spożycie potasu?

olaa - specjalista Tipy.pl
ból nerek
1 z 4
Ból w dolnej części kręgosłupa jest jednym na najczęściej występujących schorzeń znanych ludzkości obecnie. Może to być związane z wytrzymałością i stanem zdrowia narządów wewnętrznych. Problemy z nerkami są przyczyną bólu w dolnej części pleców i nie należy go lekceważyć, ponieważ może mieć to bardzo poważne skutki. Niewłaściwa praca nerek może powodować, że pewne substancje i związki nie będą odprowadzane z organizmu, co na dłuższą metę może mieć fatalne skutki. Jeśli więc zjadasz za dużo produktów, które zawierają potas, może on być poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia, a nawet życia. Dlaczego więc należy obniżyć ilość potasu w organizmie, gdy pojawiają się kłopoty z nerkami?
1
nerki
Dlaczego potas jest tak niebezpieczny?
Kiedy nerki są chore lub nie działają prawidłowo, stają się mniej wydajne. Oznacza to, że nie są w stanie filtrować wszystkich zanieczyszczeń. Tym samym nerki, nie mogą usunąć z krwi nadmiaru potasu. Zbyt wysoki poziom potasu w organizmie może być niebezpieczny dla naszego zdrowia, a nawet życia. Nadmiar potasu często powoduje objawy takie jak: nudności, osłabienie mięśni, skurcze, dezorientacje, zaburzenia koordynacji ruchowej, a nawet niewydolność serca. Trzeba być bardzo ostrożnym, jeśli chodzi o problemy z nerkami i kontrolować ilość potasu spożywanego każdego dnia.
2
potas
Produkty bogate w potas:
-Awokado
-Dynia
-Słodkie ziemniaki
-Biała fasola
-Banany
-Szpinak
-Morele
-Brukselka
-Małże
-Soczewica
-Ziemniaki

Produkty o niskiej zawartości potasu:
- Jabłka
-Jagody
-Chleb pełnoziarnisty
-Masło
-Płatki zbożowe
-Oliwki
-Makaron
-Hummus
-Ser
3
lekarz
Jeśli masz problem z nerkami lub odczuwasz dziwny ból w dolnej części pleców, skonsultuj się z lekarzem, który określi jak duży jest problem. Stężenie potasu we krwi można określić po wykonaniu serii badań, które przepisze lekarz. Należy jednak unikać produktów i żywności bogatej w potas, a starać się wprowadzić do diety żywność ubogą w ten minerał. Jednak zjadanie pokarmów ubogich w potas jest zalecane, nadal nie daje gwarancji, że pozbędziemy się problemu. W trakcie leczenia nerek należy całkowicie ograniczyć produkty zawierające potas.
Jednak potas jest nadal ważnym elementem diety i składnikiem odżywczym organizmu, ale najlepiej jest dostarczać go w umiarkowanym stopniu, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z zaburzeniami czynności nerek. Zadbaj o swoje ciało i badaj się regularnie, stosuj się do zaleceń lekarza, a gdy problem z nerkami się uspokoi możesz porozmawiać z lekarzem o możliwości przywrócenia potasu do Twojej diety. Do tego czasu należy skupić się na dostarczaniu do organizmu wszystkich innych niezbędnych składników.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Kamienie nerkowe
unoszenie nóg
kwas moczowy w organizmie

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Nemo
15.03.2017
Potas jest jednym z trzech minerałów najważniejszych dla naszego organizmu. Potas jest niezbędny dla prawidłowej pracy serca i zapobiega obrzękom. Odgrywa znaczącą rolę w syntezie białka, obniża ciśnienie krwi, reguluje rytm pracy serca i wspomaga dostarczanie tlenu do mózgu. Potas reguluje pracę mięśni i nerwów oraz bierze udział w usuwaniu produktów przemiany materii.
Niedobór potasu

Niedobór potasu powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i kurcze mięśni. Osłabia kurczliwość mięśnia sercowego, bywa przyczyną zawrotów głowy, zmęczenia i senności.
Nadmiar potasu

Nadmiar potasu natomiast wywołuje zaburzenia w pracy nerek, osłabienie mięśni, apatię, w skrajnych przypadkach może stać się powodem zatrzymania akcji serca.
pytek
09.03.2017
To czemu jest zalecany na obniżenie ciśnienia krwi.
Zuziaduzia
06.03.2017
Ciekawe , bo w tej części pleców - ponad paskiem spodni - nie ma nerek. Piszący te artykuliki to z pewnością nie lekarze .
alutka
06.03.2017
Tylko bez przesady. Potas jest niezbędny dla pracy serca. Jego znaczny ubytek może doprowadzić do śmierci