rysunek oka

Jak rysować oczy?·

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
rysunek oka
1 z 9
Mówi się, że: „ćwiczenie czyni mistrza”. Ocenę tego powiedzenia pozostawiam wszystkim pod rozwagę. Jednak z doświadczenia wiem, że ciężka praca potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Prawdą jest, że niektórzy uczą się szybciej, ponieważ mają do tego talent. Jednak chęci też są bardzo ważne i każdy może spróbować swoich sił. Istnieją różne sposoby, dzięki którym można nauczyć się rysować oczy. Poniżej znajdziecie jeden z nich. Powodzenia.
1
rysowanie oka - wzór
Przygotuj zdjęcie lub wycinek z gazety, na którym będziesz się wzorować rysując oko. Pamiętaj, że najlepsze są zdjęcia dobrej jakości, z dużą ilością szczegółów.
2
rysowanie oka - krok 1.
Zaczniemy od narysowania podstawowego konturu oka. Bardzo ważne jest zachowanie właściwego kształtu. Możesz na tym etapie używać zwykłego ołówka.
3
rysowanie oka - krok 2.
Dorysujmy niektóre istotne linie. Pamiętaj, żeby zaznaczyć drobne punkciki świetlne na źrenicy i tęczówce. Jeśli na zdjęciu widzisz jakieś wyróżniające się ciemne elementy, również możesz je uwzględnić na szkicu. Na tym etapie zazwyczaj używam ołówka automatycznego.
4
rysowanie oka - krok 3.
Wycieniuj źrenicę i tęczówkę. Zwróć uwagę na to, czy w szkicu z kroku poprzedniego zawarłeś wystarczająco dużo linii pomocniczych, które pomogą ci właściwie wycieniować oko. Do cieniowania używam ołówka 4B lub 5B dla części najciemniejszej, a HB lub 2H dla jaśniejszej.
5
rysowanie oka - krok 4.
Oko zaczyna wyglądać coraz bardziej realistycznie. Teraz dookoła oka robimy jasny cień rozcierając ołówek palcem lub patyczkiem kosmetycznym. Pamiętaj, żeby nie rozmazać świetlnej plamki na źrenicy!
6
rysowanie oka - krok 5.
Narysuj pozostałą cześć linii rzęs i mocniej wycieniuj. Uwzględnij dodatkowe szczegóły. Im więcej ich dodasz, tym bardziej realistycznie będzie wyglądało oko.
7
rysowanie oka - krok 6.
Naszkicuj brew i wypełnij ją.
8
rysowanie oka - krok 7.
Wycieniuj obszar dookoła oka i rozetrzyj odpowiednio. Jeśli uwzględnisz drobne szczegóły związane np. z liniami na skórze wokół oczu, twój rysunek będzie jeszcze bardziej realistyczny.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

mapa skarbów
palenie fajki
rysowanie twarzy krok po kroku

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

sylwia.szczygiel
14.05.2013
bardzo ładnie narysowane
sama tak się uczyłam rysować poszczególne części ciała
majkaku.95
07.02.2013
Wow! No szczerze wątpię, żeby miało mi to wyjść tak ładnie, ale spróbuję :)
zenek50zenek
04.01.2013
robi wrażenie
blablabla
14.03.2012
ja ogol;nie potrafię rysowacz wiec mi wyszło bez problemu xd
Domo
11.09.2011
próbuje ale coś mi nie wychodzi
cezar
04.07.2011
Mnie się nie udało, ale może dlatego, że jeszcze nie próbowałem :-)
leon4
21.06.2011
super- dzięki za poradę. Etapami jakoś wychodzi. Bo jak się zaczyna jakoś tak od brwi i w ogóle to jednak jakoś nie mogę potem wyciągnąć kontur.
madzia
21.05.2011
EXtra!!! Mi wyszło!!! :P
Fiflak xD
24.04.2011
:D świetnie :D

mi się udało narysować !