dłonie zimą

Jak dbać o dłonie zimą?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Ręce są najbardziej narażone na wysuszanie, gdyż mają częsty kontakt z wodą i detergentami niż inne części ciała. Wykonując codzienne czynności domowe skóra na rękach robi się sucha i niemal martwa. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów utrzymania dłoni nawilżonych i pięknych podczas zimy.
1
Unikaj każdorazowo przy myciu rąk używania mydła. Po umyciu rąk pamiętaj o nawilżaniu ich kremem do rąk.
2
Przed pójściem spać umyj dłonie w letniej wodzie i wmasuj w nie oliwę z oliwek lub oliwkę dla dzieci przez około 5-10 minut.
3
Zrób maseczkę na dłonie. W tym celu weź dwie łyżeczki zsiadłego mleka pomieszaj z odrobiną wody różanej i nałóż na dłonie. Potrzymaj około 20 minut a następnie spłucz zwykłą wodą. Skóra dłoni powinna zrobić się gładka i miękka.
4
Umyj ręce zimną wodą, nie wycieraj, następnie nałóż na nie 2-3 łyżeczki mąki pszennej i wmasuj. Pozostaw na dłoniach na około 30 minut, następnie spłucz zimną wodą i wmasuj w dłonie krem nawilżający.
5
Zrób maseczkę z miąższu z pomidora do którego dodaj łyżeczkę soku z cytryny oraz 1 łyżeczkę wody różanej i 1 łyżeczkę płynnej gliceryny. Wymieszaj wszystko tak aby uzyskać jednolita konsystencję, nałóż masę na dłonie i pozostaw na pół godziny. Papka powinna zaschnąć na dłoniach. Po upływie czasu zmyj zimną wodą.
6
Nałóż na dłoń 1 łyżeczkę cukru a następnie wyciśnij na nią sok z połowy cytryny. Pocierając dłoń o dłoń wmasuj w nie te produkty. Wykonuj czynność tak jakbyś myła dłonie mydłem, aż do momentu aż cukier całkiem się wchłonie. Następnie umyj dłonie letnią wodą. Powyższy masaż ma na celu wygładzenie zmarszczek na dłoniach.
7
Dwa razy w miesiącu czyli co 15 dni powinnaś "kąpać" swoje dłonie. Nalej do miski około 2-3 litry wody, dodaj 1/2 łyżeczki szamponu, 1/2 łyżeczki wody utlenionej, 1/2 łyżeczki soku z cytryny, 1/2 łyżeczki peelingu do rąk. Wymieszaj składniki a następnie włóż dłonie. Umyj dłonie aż po łokcie. Miękką szczoteczką umyj palce i paznokcie. Wytrzyj ręce miękkim ręcznikiem. Nałóż odżywczy krem do rąk.
8

A teraz kilka ćwiczeń zalecanych dodatkowo podczas procesu pielęgnacji dłoni. Nie wystarczy tylko zastosować w/w sposoby, należy również ćwiczyć dłonie aby były piękne i jedwabiście gładkie.

- Otwieraj zamykaj palce w szybkim tempie około 7-8 razy,

- Rozłóż dłonie z szeroko otwartymi palcami i wykonuj okrężne ruchy najpierw w prawo a potem w lewo po 10 razy,

- Złóż ręce i dociskaj jakbyś chciała coś zgnieść, wykonaj powtórzenie około 6-7 razy,

- Bij brawo, dość energicznie, tak abyś odczuwała uderzenia, pobudzi to krążenie krwi w dłoniach, powtórz około 20 razy,

- Zanim położysz się spać, nalej do umywalki zimnej wody zanurzaj w niej dłonie i wyjmuj. Powtórz tę czynność z 5-6 razy. Powyższa czynność pobudzi krążenie krwi.

?

Wskazówki
* Wychodząc na dwór ubieraj rękawiczki, najlepiej wełniane bawełniane lub skórzane,
* Przed snem nakładaj grubsze warstwy odżywczego kremu rąk, aby podczas odpoczynku dłonie mogły się regenerować,
* Unikaj przemrażania rąk, oraz mycia ich w gorącej wodzie,
* Gdy stosujesz detergenty zawsze zakładaj rękawiczki ochronne.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak leczyć grzybicę paznokci?
Paznokcie a dieta
lakier do paznokci

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane