Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Kto i kiedy powinien unikać imbiru?

Kto i kiedy powinien unikać imbiru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Imbir pochodzi z Chin i jest uważany za jedną z najzdrowszych roślin na naszej planecie. Jest bogaty w substancje odżywcze i związki biologicznie czynne, a tym samym korzystnie wpływa na całe ciało i może być stosowany zarówno w kuchni jaki i medycynie naturalnej. Jednak pomimo tego, że imbir jest użyteczny w przypadku licznych problemów zdrowotnych, nie jest zalecany w następujących wypadkach:
1
imbir przeciwskazania
Zaburzenia krzepnięcia krwi
Imbir zwiększa przepływ krwi i pobudza krążenie, dlatego jest zalecany w przypadku  otyłości, cukrzycy, choroby Raynauda lub chorób żył i tętnic, ale należy go unikać w przypadku osób cierpiących na hemofilię. Jest to choroba genetyczna, w której  zdolność krzepnięcia krwi jest  ograniczona, co oznacza, że ​​nawet niewielkie skaleczenia i krwawienia mogą doprowadzić do śmierci.

Imbir może neutralizować wpływ leków stosowanych w  przypadku leczenia hemofilii, co może pogorszyć sytuację chorego i spowodować śmiertelny krwotok.
2
imbir
Przyjmowanie niektórych rodzajów leków
Osoby, które leczą się na zbyt wysokie ciśnienie krwi lub cukrzycę powinny ograniczyć spożycie imbiru. Leki, które stosowane są w celu leczenia tych chorób mogą wchodzić w interakcję z imbirem, przez co zmieni się jego działanie.

Kombinacja imbiru z lekami przeciwzakrzepowymi, beta-blokerami lub insuliną może być bardzo szkodliwa  i niebezpieczna. Mianowicie, imbir rozrzedza krew, obniża ciśnienie, a właściwości te obniżają działanie wyżej wymienionych  leków.
3
imbir
Osoby z niedowagą
Osoby z niedowagą i chcące przybrać na wadze również powinny unikać imbiru, a także suplementów diety opartych  na bazie imbiru, ponieważ korzeń ma wysoką zawartość błonnika i włókien, które  podnoszą pH w żołądku i pobudzają  enzymy trawienne.

Prowadzi to do szybszego spalania tłuszczu i obniżenia apetytu na jedzenie  i może powodować utratę masy ciała, nieprawidłowości miesiączkowania, wypadanie włosów i osłabienie mięśni.

Ciąża
Imbir jest bogaty w środki pobudzające, które wspierają zdrowie mięśni i wspomagają  trawienie. Jednak jego intensywne stosowanie w okresie ciąży może prowadzić do przedwczesnych skurczy i porodu.
 2.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ania - 2017-05-08
imbiru nie mogą stosować osoby z nadciśnieniem i kobiety w ciąży. Alternatywą może byc modrzew dahurski- naturalny antyoksydant, działa przeciwzapalnie.
ilo - 2017-03-03
Chcialam imbirem zalagodzic mdlosci , wiec dodawalam go do kazdej herbaty. Juz wiem czemu tak gesto i czesto puszczala mi sie krew
Z nosa. Juz nie stosuje i krew nie leci. (Jestem w ciazy)
 
Kurkuma jest powszechnie stosowaną przyprawą, która dodaje naszym daniom charakterystycznego smaku i aromatu. Stosowana...
Imbir i jego korzystne działanie antynowotworowe
Kurkuma jest powszechnie stosowaną przyprawą, która...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt