szpinak uprawa

Jak uprawiać szpinak na parapecie?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
szpinak uprawa
1 z 4

Posiadanie własnego ogródka, w którym można uprawiać warzywa, jest marzeniem wielu osób. Niestety, niektórzy nie mają takich możliwości. Pozostaje im cieszyć się namiastką domowego ogródka i hodować rośliny na kuchennym parapecie. Wydawać by się mogło, że szpinak nie nadaje się na domowe okno. A jednak świetnie rośnie w doniczce. Jak wyhodować i pielęgnować szpinak w domowym zaciszu? Oto kilka wskazówek.

1
szpinak w doniczce

Uprawa szpinaku nie wymaga dużej ekspozycji na światło słoneczne. Aby zacząć uprawę szpinaku, musisz wyposażyć się w kilka małych doniczek o głębokości około 18cm. Wraz ze szpinakiem możesz posadzić inne zioła lub kwiaty. Szpinak nie wymaga szczególnej opieki. Regularne podlewanie, nawożenie i odpowiednia gleba są kluczem do obfitego zbioru.

2
szpinak uprawa

Do uprawy zdrowego, zielonego szpinaku niezbędny jest azot. W trakcie sadzenia możesz zmieszać nawóz z ziemią, który z czasem będzie wydzielał niezbędne do wzrostu rośliny składniki. W trakcie wzrostu roślin wskazane jest też jej nawożenie. O szkodniki i choroby nie musisz się martwić. Uprawę szpinaku w doniczce łatwo utrzymać pod kontrolą. Obserwuj, czy nie pojawiły się liściożerne owady, takie jak ślimaki, gąsienice czy inne szkodniki.

3
jak uprawiać szpinak

Szpinak gotowy jest do zbioru po 37-50 dni od wykiełkowania, w zależności od odmiany i warunków uprawy. Zbioru można dokonać, gdy roślina ma co najmniej 5-6 zdrowych liści o długości co najmniej 8-10 cm. Zbieramy pierwsze liście zewnętrzne i pozostawiamy wewnętrzne, aby dalej rosły. Możemy również odciąć liście od podstawy, a roślina wypuści nowe. Kiedy pogoda staje się wilgotna i gorąca, szpinak może wypuścić kwiaty. Kwitnienie rośliny wpływa na smak liści - stają się one gorzkie. Staraj się ścinać liście szpinaku, nim zakwitnie i utraci swój charakterystyczny smak.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Uprawa pomidorów
Sałata w ogrodzie
Pomidory w szklarni

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Sara
19.04.2018
Zaletą hodowania warzyw w domowym zaciszu, na balkonie czy w ogródku,jest hodowanie z użyciem jak najmniejszej ilości chemikaliów. Jeśli chcesz w łatwy sposób pozyskać azot i uczynić ziemie doniczkowa, na jesieni w donicach ułóż grubą warstwę liści spadowych z drzew. ;)