szpinak uprawa

Jak uprawiać szpinak na parapecie?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
szpinak uprawa
1 z 4
Posiadanie własnego ogródka, aby uprawiać w nim warzywa jest marzeniem wielu osób. Niestety, niektórzy nie mają takich możliwości. Pozostaje pocieszyć się namiastką domowego ogródka, hodując rośliny na kuchennym parapecie. Szpinak, wydawać by się mogło, że nie nadaje się na domowe okno. A jednak, świetnie rośnie w doniczce. Jak wyhodować i pielęgnować szpinak w domowym zaciszu? Oto kilka wskazówek.
1
szpinak w doniczce
Uprawa szpinaku nie wymaga dużej ekspozycji na światło słoneczne. Żeby zacząć uprawę szpinaku musisz wyposażyć się w kilka małych doniczek o głębokości około 18cm. Wraz ze szpinakiem możesz posadzić zioła lub kwiaty. Szpinak nie wymaga szczególnej opieki. Regularne podlewanie, nawożenie i odpowiednia gleba są kluczem do obfitego zbioru.
2
szpinak uprawa
Do uprawy zdrowego zielonego szpinaku niezbędny jest azot. W czasie sadzenia, możesz zmieszać nawóz z ziemią, który z czasem będzie wydzielał odpowiednie dla wzrostu rośliny składniki. W trakcie wzrostu roślin również wskazane jest nawożenie szpinaku.

O szkodniki i choroby nie musisz się martwić. Uprawa szpinaku w doniczce jest łatwa w kontrolowaniu. Miej na oku czy nie pojawiły się liściożerne owady, takie jak ślimaki, gąsienice czy inne szkodniki.
3
jak uprawiać szpinak
Szpinak gotowy jest do zbioru po 37-50 dni po wykiełkowaniu, w zależności od odmiany i warunków uprawy. Zbioru można dokonać, gdy roślina ma co najmniej 5-6 zdrowych liści o długości co najmniej 8-10 cm. Zabieramy pierwsze liście zewnętrzne i pozostawiamy wewnętrzne, aby dalej rosły. Możemy również odciąć liście od podstawy, a roślina ponownie wypuści liście.

Kiedy pogoda staje się wilgotna i gorąca, szpinak może wypuścić kwiat. W związku z tym zmienia się smak liści, stają się one gorzkie. Staraj się ścinać liście szpinaku nim zakwitnie i utraci swój charakterystyczny smak.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Pomidory pod folią
Kwitnąca fasola
Sadzenie chrzanu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane