Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Przyczyny pocenia się w nocy

Przyczyny pocenia się w nocy

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Kiedy budzimy się rano zlani potem, przyczyna może być błaha: zbyt wysoka temperatura w pokoju, piżama wykonana z materiału o kiepskiej przepuszczalności powietrza, gruby koc. Jednak częste, obfite pocenie się w nocy bez wyraźnej przyczyny zewnętrznej, może być sygnałem choroby lub nieprawidłowości występujących w funkcjonowaniu organizmu. Należy wówczas skontaktować się z lekarzem, który po przeprowadzeniu wywiadu z pacjentem i wykonaniu odpowiednich badań pomoże ustalić przyczynę tej niekomfortowej dolegliwości.
1
pocenie się
Oto najczęściej rozpoznawane przyczyny nadmiernego pocenia się w nocy:
Obturacyjny bezdech senny
Choroba polega na wielokrotnym występowaniu podczas snu epizodów niewystarczającego lub zupełnego braku przepływu powietrza przez drogi oddechowe. Wśród przyczyn powstawania choroby najczęściej wymienia się nadwagę, pierwotnie wąskie drogi oddechowe, cofniętą żuchwę, przerośnięte migdałki, skrzywioną przegrodę nosową. Nadmierne pocenie się, obok chrapania oraz bólów głowy i zmęczenia w ciągu dnia, to skutki uboczne choroby. Bezdech nocny jest niebezpieczny dla zdrowia, może być przyczyną nadciśnienia, kłopotów z sercem lub cukrzycy. Najczęściej interwencja partnerów, zaniepokojonych głośnym, nieregularnym chrapaniem, zmusza chorego do wizyty u specjalisty. Sam chory często nie zdaje sobie bowiem sprawy z istnienia problemu.
2
pocenie się
Menopauza
Menopauza to naturalna część życia kobiety, której towarzyszy wiele zmian zachodzących w ciele, szczególnie zmian hormonalnych. Kobiety przechodzą menopauzę zazwyczaj w okolicach 50 roku życia, ale jej objawy mogą pojawić się już kilka lat wcześniej. Do najczęściej spotykanych zalicza się uderzenia gorąca i nocne pocenie się. Menopauza jest czymś naturalnym, ale pewne jej objawy można zminimalizować. W przypadku nocnego pocenia się lekarz może zaproponować kurację hormonalną.

Lęk i stres
Stres i ogólny lęk, który tak często towarzyszy nam każdego dnia, może objawiać się w postaci nadmiernego pocenia się w nocy. Organizm reaguje w ten sposób na nadmiar stresu i „wyrzuca” go z siebie w tej formie. W tym przypadku najważniejsze, by znaleźć źródło niepokoju i spróbować go wyeliminować, uspokoić myśli, odkryć techniki relaksacyjne mające pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne. Często pomaga rozmowa z psychologiem lub terapia behawioralna. Lekarz może przepisać też leki przeciwdepresyjne, ale przyjmowanie ich niesie ryzyko wystąpienia innych skutków ubocznych.
3
pocenie się w nocy przyczyny
Infekcje wirusowe lub bakteryjne
Częstą przyczyną nocnego pocenia się jest przeziębienie i gorączka mu towarzysząca. Zdarza się, że wywoływać je mogą również inne infekcje, takie jak gruźlica, zapalenie szpiku, ropnie. W większości przypadków pocenie się nie jest jedynym objawem choroby, dlatego należy obserwować organizm i być czujnym w przypadku wystąpienia innych nieprawidłowości.

Niski poziom cukru we krwi
Czasami przyczyną pocenia się w nocy może być niski poziom glukozy we krwi, czyli hipoglikemia. Jest to też często spotykany skutek uboczny przyjmowania insuliny i innych leków przeciwcukrzycowych. Lekarz może zaproponować zmiany w stylu życia, które zmniejszą objawy hipoglikemii: zmiany w diecie i monitorowanie stężenia glukozy we krwi.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pocenie się może stanowić poważny problem, zwłaszcza w miesiącach letnich. Proces ten pomaga bowiem ochłodzić nasze...
Jak przestać się pocić?
Pocenie się może stanowić poważny problem, zwłaszcza w miesiącach letnich. Proces...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt