Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Co musisz wiedzieć o menopauzie?

Co musisz wiedzieć o menopauzie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Dla większości kobiet, menopauza zaczyna się około 50 roku życia. Oczywiście nie jest to reguła, jedne kobiety przechodzą ją wcześniej inne później. Przejście z jednego etapu do drugiego nie stanie się oczywiście z dnia na dzień. To raczej stopniowe  doświadczenie dla każdej kobiety. W rzeczywistości, pierwsze objawy menopauzy mogą  się pojawić już około 10 lat wcześniej. Wiele kobiet uważa, że ​​menopauza może uczynić ich życie łatwiejszym, ponieważ nie muszą już męczyć się z cyklem menstruacyjnym. Ale w rzeczywistości, menopauza powoduje wiele zmian w organizmie, a często są one  inne  niż klasyczny objaw czyli nieregularne miesiączki, a w rezultacie całkowite zatrzymanie miesiączki.
1
gorąco
Oto najczęstsze objawy menopauzy, które z łatwością można przeoczyć.

Uderzenia gorąca
Uderzenia gorąca są jednym z najczęstszych objawów menopauzy. Chociaż nie oznaczają, że menopauza nadejdzie następnego dnia. W rzeczywistości mogą trwać nawet przez wiele lat.  Uderzenia gorąca mogą rozpocząć się w okresie okołomenopauzalnym, okres ten jest zazwyczaj początkiem menopauzy. U niektórych kobiet, mogą jednak rozpocząć się dopiero po wystąpieniu ostatniej miesiączki. Uderzenia gorąca są dosyć długie i uciążliwe. Z łatwością można je pomylić z innymi objawami.
Nagły wzrost i późniejszy spadek temperatury ciała może mieć wpływ na życie codzienne. Może doprowadzić do palpitacji serca i uczucia niepokoju, napięcia lub poczucia strachu. Jeżeli uderzenia gorąca  występują w czasie snu, mogą zakłócać sen, powodując zmęczenie i wahania nastroju.
Aby zapanować nad  uderzeniami  gorąca, należy unikać dużej ilości gorących napojów, pikantnych potraw, przebywania w pomieszczeniach z wysoką temperaturą powietrza, sytuacji stresowych, nadużywania  alkoholu, kofeiny i niektórych leków.
2
zmęczenie
Ciągłe zmęczenie
Czy to z powodu uderzeń gorąca czy złego snu okres okołomenopauzalny i sama menopauza może mieć ogromny wpływ na poziom energii. Możesz czuć się wyczerpana i zmęczona przez niemal cały czas. Całe ciało drży z wyczerpania i nawet najprostsze czynności wymagają ogromnego wysiłku. W okresie menopauzy  poziom estrogenu, progesteronu, hormonów tarczycy i nadnerczy wahają się, co może prowadzić do zmęczenia. Wszystkie te hormony są zaangażowane w regulowanie poziomu  energii w komórkach  organizmu.

Wahania wagi
Przybranie kilku kilogramów jest powszechnym zjawiskiem u kobiet po menopauzie. Ale ważne jest, aby pamiętać, że związany z menopauzą, przyrost masy ciała nie zachodzi nagle. Ten proces zachodzi stopniowo. Według lekarzy, w okresie menopauzy kobiety zyskują średnio pięć kilogramów. Niektóre kobiety mogą nawet przybrać aż 15 do 25 kilogramów.
Przyrost masy ciała spowodowany jest zmianami  hormonalnymi w całym okresie okołomenopauzalnym, a w znacznym stopniu przyczynia się do wzrostu otyłości brzusznej. To z kolei prowadzi do dodatkowych powikłań fizycznych i psychicznych.
3
wypadanie  włosów
Wypadanie włosów
Przerzedzanie włosów jest jednym z głównych objawów menopauzy, a problem ten może trwać nawet  kilka miesięcy. Menopauza ma wpływ na kondycję włosów  ze względu na wahania hormonów.
Wypadanie włosów może rozpocząć się na etapie już  przed menopauzą. W tym czasie poziom estrogenów i testosteronu w krwi spada. To z kolei zmniejsza przepływ krwi do mieszków włosowych, przez co włosy stają się cieńsze, wydawać by się mogło, że  z dnia na dzień. Ponadto, włosy są podatne na przesuszenie i łamliwość w wyniku zaburzenia równowagi hormonalnej.

Osłabienie kości
Osłabienie tkanki kostnej i osteoporoza są częstym zjawiskiem u kobiet powyżej 50 roku życia. W rzeczywistości, po 35 roku życia, następuje stopniowa utrata masy kostnej w organizmie, która może  przyczynić się do powstania osteoporozy. To z kolei prowadzi do tego, że  twoje kości stają się kruche i bardziej podatne na złamania. Hormon zwany estrogenem pomaga zachować zdrowe i  mocne kości. Z powodu menopauzy, jajniki przestają go jednak  produkować, następuje to już  nawet w okresie okołomenopauzalnym, które zaczyna się już od 2 do 8 lat przed menopauzą.
4
wahania nastroju
Przesuszenie skóry
Menopauza, to również czas, w którym warto częściej sięgać po swój balsam do ciała ponieważ skóra w tym czasie  ma tendencję do bardzo szybkiego przesuszania. Powoduje to spadek poziomu estrogenów. Niektóre kobiety skarżą się również na swędzenie i zaczerwienienie skóry. W tym czasie warto  użyć bardziej nawilżający kosmetyków, aby zapobiec wysuszaniu skóry. Ponadto istotne jest, aby utrzymać odpowiedni poziom  nawilżenia zarówno  od zewnątrz jak i od środka. Pij więc dużo wody.

Częste zmiany nastroju
Wahania hormonów, które towarzyszą menopauzie mogą prowadzić do zmian chemicznych w mózgu, które z kolei mogą wywoływać depresję.
Depresja nie pojawia się zawsze  podczas  menopauzy. Jednakże, kobiety w tym czasie  stają się nieco bardziej narażone na to schorzenie.
Głębokie oddechy, medytacja, zdrowa dieta, prawidłowy sen i wsparcie ze strony rodziny może w dużym stopniu pomóc uporać się z tym problemem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt