Tutaj jesteś: Zdrowie > Seksualność > Antykoncepcja > Fakty i mity na temat antykoncepcji

Fakty i mity na temat antykoncepcji

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pigułki antykoncepcyjne nie były w powszechnym użyciu od zawsze. Wieku temu kobiety radziły sobie bez używania jakiejkolwiek antykoncepcji, a idea samej pigułki antykoncepcyjnej jest stosunkowo świeża. Jak wiadomo na temat antykoncepcji krąży wiele plotek, które często okazują się nie prawdą, jednak wiele osób ciągle jest przekonanych, że wie wszystko na ten temat. Oczywiście bardzo trudno jest uświadomić ludzi o tym jakie są konsekwencje nie stosowania antykoncepcji, ponieważ różne metody stosowane przez przeciwników antykoncepcji często zawodzą. Co musisz wiedzieć o antykoncepcji oraz o pigułkach antykoncepcyjnych, aby być pewnym, że nie zawiodą? Oto kilka faktów i mitów na temat antykoncepcji.
1
pigułki antykoncepcyjne
Metoda przerywana jest skutecznym sposobem, aby uniknąć ciąży
Wiele par jest przekonanych o tym, że metoda przerywana jest najlepszym sposobem, aby zapobiegać niechcianej ciąży. Niestety, ta metoda nie daje gwarancji, że zapobiegniemy ciąży, ponieważ jest szansa, że przed wytryskiem nastąpi wyrzucenie nasienia w trakcie stosunku. Dodatkowo metoda ta, wymaga wiele dyscypliny u partnera, aby zdążył przerwać stosunek. Statystyki pokazują, że metoda ta prowadzi w 25 procentach do niechcianej ciąży, jeśli jest jedyną metodą antykoncepcyjną stosowaną przez parę.

Stosowanie pigułek prowadzi do raka
Bez względu na to, co robisz i jakich metod stosujesz nie jesteś w stanie stwierdzić, czy akurat przyczyną nowotworu będą pigułki antykoncepcyjne. Istnieją jednak badania, które jasno określają, że pigułki antykoncepcyjne mogą wręcz uchronić szyjkę macicy przed zachorowaniem na nowotwór. Oznacza to, że stosowanie pigułek może nie tylko zapobiec niechcianej ciąży ale również pomóc zapobiegać chorobom związanym z narządami płciowymi.
2
ciąża
Im dłużej będziesz brać pigułki, tym trudniej w przyszłości będzie ci zajść w ciążę
Jest to mit, który najczęściej możemy usłyszeć od osoby, która nigdy nie miała styczności z pigułkami antykoncepcyjnymi. Wiele kobiet nie wie, że zaraz po odstawieniu pigułek może zajść w ciążę bez żadnego problemu. Nie ma mowy o trwałych zmianach po długim stosowaniu antykoncepcji, ponieważ pigułki są najczęściej dostosowane do twojej gospodarki hormonalnej.

Nie można zajść w ciąże podczas stosowania pigułek
Jest to błędne przekonanie, ponieważ żadna metoda antykoncepcyjna nie daje 100 procentowej gwarancji, że nie zajdziesz w ciążę. Oczywiście szansa na zajście w ciąże podczas regularnego przyjmowania odpowiedniej ilości pigułek jest niewielka, jednak dalej nie ma stu procentowej gwarancji. Dla par, które chcą uniknąć nie planowanej ciąży, odpowiednim rozwiązaniem będzie stosowanie pigułek antykoncepcyjnych w połączeniu z prezerwatywą.
3
karmienie piersią
Nie można zajść w ciąże podczas karmienia piersią
Jest to kolejny mit, który świadczy o tym, że niektóre osoby nie mają żadnego pojęcia o antykoncepcji i działaniu ludzkiego organizmu. Nie jest powiedziane, że kobieta która karmi piersią jest bezpłodna. Oczywiście podczas karmienia piersią zmienia się stężenie hormonów i faktycznie następują minimalne zmiany w organizmie, które mogą świadczyć o zmniejszonej płodności, jednak nie jest to gwarancją, że w taki sposób unikniemy ciąży.
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć ciąży?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Tabletka antykoncepcyjna to jedna z najskuteczniejszych metod zapobiegania ciąży, dająca niemal 100- procentową...
Jak używać pigułek antykoncepcyjnych?
Tabletka antykoncepcyjna to jedna z najskuteczniejszych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt