Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Sprawdzone sposoby, które pomogą ci pozbyć się stresu i lęku

Sprawdzone sposoby, które pomogą ci pozbyć się stresu i lęku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Na pewno każdy słyszał o szkodliwym działaniu kortyzolu na organizm ludzki. Kortyzol to hormon stresu, który wytwarzany jest przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy. Podwyższony poziom kortyzolu i przewlekły stres mogą mieć wpływ na fizjologię naszego organizmu. Może to również sprawić, że będziemy ciągle zmęczeni, niespokojni i rozdrażnieni. Nadmiar negatywnego stresu prowadzi do zwiększenia masy ciała, utraty masy kostnej, wysokiego ciśnienie krwi, bezsenności oraz problemów z układem pokarmowym. Dodatkowo przyczyniają się do rozwoju cukrzycy i zwiększa ryzyko chorób serca.
1
stres kortyzol
Kortyzol znany jest również ze swojego negatywnego wpływu na ogólny wygląd człowieka. Mówi się, że osoba, która cierpi z powodu ciągłego stresu wygląda staro. Prawdą jest, że niektórzy nazywają kortyzol hormonem starzenia. Niestety, ciągła produkcja tego hormonu znacznie osłabia organizm i wyniszcza go od środka, co odbija się niestety na naszym wyglądzie i kondycji skóry. Przewlekły stres doprowadza także do przyrostu masy ciała, w szczególności w okolicy brzucha. Jak w naturalny sposób radzić sobie ze stresem? Przygotowaliśmy kilka sprawdzonych metod, które na pewno ci pomogą!

Magnez
Magnez jest niezbędnym minerałem, aby nasze ciało i umysł pracowały prawidłowo na najwyższych obrotach. Jest on uważany za anty-stresowy środek, który pomaga uspokoić i wyciszyć organizm, dlatego też jest zalecany osobom narażonym na ciągły stres. Niedobory magnezu są przyczyną ciągłego zmęczenia, osłabienia, skurczy mięśni, bezsenności oraz ogólnego złego samopoczucia. Magnez występuje w żywności w różnej ilości, dlatego też najlepszym jego źródłem są rośliny strączkowe, nasiona lnu, dyni, sezamu, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, migdały, orzeszki ziemne, ziarna takie jak proso czy owies. Z owoców i warzyw możemy wyróżnić awokado i zielone warzywa liściaste.
2
rumianek
Witamina B
Witaminy z grupy B są niezwykle ważne dla naszego organizmu, ponieważ wspomagają nasze zdrowie psychiczne. Witaminy te są również niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego oraz do przetwarzania substancji odżywczych z pożywienia w energię. Od pewnego czasu uważane są za anty-stresowe, dlatego warto zwracać uwagę na ich odpowiednią ilość w organizmie. Niedobór witamin z grupy B może powodować niespodziewane zmiany nastroju, depresję, bezsenność, niepokój oraz zmęczenie. Najlepszym źródłem witaminy B są warzywa takie jak soczewica, papryka oraz mięso wołowe, ryby, wiejskie jaja, orzechy włoskie, migdały, sardynki, owies i owoce morza.

Rumianek
Rumianek ma wspaniałe właściwości łagodzące stres i niepokój. Często stosowany jest w leczeniu bezsenności oraz u osób, które cierpią na dolegliwości związane z nerkami. Rumianek ma doskonałe działanie uspokajające, pomaga łagodzić uczucie niepokoju, a na dodatek wywołuje spokojny sen. Jest on także użyteczny w celu leczenia zaburzeń kładu pokarmowego, który jak wiadomo jest związany z niepokojem. Dlatego też, osoby które żyją w ciągłym stresie nie mają apetytu albo wręcz „zajadają” swoje problemy. Tak więc jeśli cierpisz z powodu stresu, spróbuj wypijać kilka filiżanek rumianku dziennie, a już po pierwszej filiżance poczujesz ulgę.
3
kawa
Ashwagandha
Ashwagandha jest znana również pod nazwą indyjski żeń-szeń, jednak niewiele osób wie o jej skutecznym działaniu. Krzew ten rośnie w Indiach, Bangladeszu oraz Nepalu, a jego wysokość osiąga około 160 cm. Indyjski żeń-szeń stosowany jest w celu zwiększenia odporności organizmu na stres, a także wzmocnienia układu odpornościowego. Dodatkowo zioła te wspierają nadnercza i łagodzą negatywne skutki stresu.

Zmniejsz ilość dostarczanej do organizmu kofeiny
Kofeina zawarta w kawie oraz napojach energetycznych jest odpowiedzialna za pobudzenie organizmu, które stymuluje produkcję hormonów stresu, czyli kortyzolu. Produkcja kortyzolu daje tymczasowy wzrost energii, który później przeradza się w rozdrażnienie, osłabienie i bezsenność. Jeśli więc lubisz kawę i nie wyobrażasz sobie nawet jednego dnia bez tego napoju, to postaraj się chociaż, aby wypijać tylko jedną filiżankę kawy dziennie.
4
lizak
Staraj się utrzymywać odpowiedni poziom cukru we krwi
Istnieje bezpośredni związek między naszym nastojem, a poziomem cukru we krwi. Jeżeli stężenie cukru we krwi ulega ciągłym wahaniom w ciągu dnia, Twój nastrój i poziom energii też będzie się wahał, a to może przyczynić się do ciągłych stanów lękowych oraz depresji. Dieta bogata w cukier i przetworzone węglowodany spowoduje nagły wzrost, a później spadek glukozy w krwiobiegu, co może powodować problemy. Najlepszym sposobem, aby utrzymać prawidłowy i stabilny poziom we krwi jest spożywanie naturalnych pokarmów, bogatych w błonnik, w tym pełnoziarniste produkty takie jak brązowy ryż, makaron oraz owies. Dodatkowo warto jeść duże ilości owoców i warzyw plus białko.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
Układ nerwowy to złożona sieć nerwów autonomicznych, ruchowych i czuciowych, które są związane ze wszystkimi...
Jak wzmocnić swój układ nerwowy?
Układ nerwowy to złożona sieć nerwów autonomicznych...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.