Joga w ciąży

Jak bezpiecznie ćwiczyć będąc w ciąży?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Umiarkowanie trudne ćwiczenia są wskazane dla ciężarnych kobiet. Dodadzą Ci więcej energii i nie będziesz się martwić, że przytyłaś za dużo w ciąży. Po porodzie, Twoje ciało wróci do swojej sylwetki bardzo szybko.
1
Powiedz swojemu lekarzowi prowadzącemu, że chcesz ćwiczyć w czasie ciąży, przedyskutuj z nim, co możesz bezpiecznie wykonywać, a czego musisz się wystrzegać.
2
Jeżeli przed ciążą aktywne ćwiczyłaś, to i podczas jej trwania możesz swobodnie ćwiczyć, wprowadzając tylko pewne modyfikacje, swojego schematu ćwiczeń.
3
Nie wykonuj ćwiczeń gwałtownych, raczej skup się na spokojnych takich jak jazda na rowerku, lub wodny aerobik. Chodzenie lub jogging również są bezpieczne, tylko wcześniej zaopatrz się w wygodne buty.
4
Najbezpieczniej, abyś ćwiczyła 3 razy w tygodniu, resztę dni odpoczywaj.
5
Nie ćwicz na siłę, nie możesz się przemęczać, powinnaś czuć się lekko zmęczona, ale i zrelaksowana.
6
Pij bardzo dużo wody i nie przegrzewaj się.
7
Ubieraj luźne, wygodne ubrania, najlepiej z przewiewnego materiału.
8
Pamiętaj że okres ciąży nie jest czasem na ustanawianie jakichś osobistych rekordów.
9
Nie zapomnij, że w miarę upływu kolejnych miesięcy ciąży, Twój brzuch się będzie powiększał, a tym samym zmieni się środek ciężkości. Pamiętaj o tym wykonując ćwiczenia na steperze, aerobik czy nawet jogging.
10
Nigdy nie wykonuj żadnych ćwiczeń z pozycji leżącej po 3-cim miesiącu ciąży.
11
Poszukaj specjalnych grup, dla przyszłych mam. W takich miejscach często gimnastyka odbywa się pod okiem trenera. Dobrym miejscem może być również szkoła rodzenia, tam też wykonywane są ćwiczenia dla ciężarnych, a ponadto ćwiczenia oddechu i rozciągające.
?

Wskazówki
* Ćwicząc, słuchaj sygnałów swojego ciała, jeśli jakieś ćwiczenie sprawia Ci kłopot, zaprzestań.
* Jeżeli masz jakieś wątpliwości, pytania, skontaktuj się z wykwalifikowanym trenerem, np. w ośrodku rehabilitacyjnym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

alutka
16.01.2015
A po co ćwiczyć? wziąć męża pod pachę, albo chłopaka i codziennie pójść sobie na długi spacer, tak przynajmniej godzinę po parku, polu lub lesie. Wspólna rozmowa, wspólne doznania i zdrowy naturalny ruch dobrze robią.