Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak zrobić domowy środek do ochrony roślin?

Jak zrobić domowy środek do ochrony roślin?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wszyscy wiemy, jak szkodliwe są pestycydy dla ekosystemu i środowiska. Komercyjne pestycydy to jeden z najskuteczniejszych sposobów zwalczania szkodników. Jeśli już dłużej nie chcesz ich używać, wypróbuj prosty i naturalny środek. Przepis na ten preparat znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
ochrona roślin
Domowy preparat świetnie sprawdzi się, zarówno w ogródku warzywnym jak i w ziołach. Z pewnością poradzi sobie z najczęstszymi szkodnikami. Jakich produktów potrzebujesz do jego przygotowania? Oto one: 2 całe główki czosnku, 2 łyżki kurkumy w proszku, 2 łyżki pieprzu cayenne, 2 małe dawki płynu do mycia naczyń, 3 szklanki liści mięty oraz 12 szklanek wody.
2
preparat na szkodniki
Sposób przygotowania
Czosnek i liście mięty wrzuć do blendera na kilka sekund. Następnie dodaj wodę i pieprz cayenne. Przelej miksturę do garnka i gotuj kilka minut, aż do zagotowania. Po zagotowaniu się mikstury odstaw ją na noc. Twój preparat jest praktycznie gotowy. Wystarczy tylko wywar przecedzić i dodać do niego płyn do mycia naczyń.
3
środek na owady
Przechowuj roztwór w butelce ze spryskiwaczem. Przed każdym użyciem mocno wstrząśnij butelką. Spryskuj liście i łodygi roślin zainfekowanych przez szkodniki. Najlepszą porą do stosowania tego typu środków, jest pochmurny dzień, wieczór lub wczesny ranek. Oprysk raz w tygodniu powinien wystarczyć, jeśli owadów nie jest jeszcze zbyt wiele. W razie konieczności możesz środek stosować częściej. Gdy roślina się odrodzi, stosuj preparat co dwa tygodnie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przez lata przyzwyczailiśmy się zwalczać choroby roślin przy pomocy środków chemicznych, które nierzadko obijały się na...
Naturalne sposoby na szkodniki
Przez lata przyzwyczailiśmy się zwalczać choroby roślin przy pomocy środków chemicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt