Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > 6 sposobów konserwowania żywności

6 sposobów konserwowania żywności

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wszyscy wiemy jak trudno jest utrzymać świeżość żywności przez dłuższy czas. Szczególnie latem, żywność ma tendencję do psucia się ze względu na wysokie temperatury. Dlatego przed sezonem zapoznaj się z różnymi sposobami konserwowania żywności. Oto 6 sposobów, które pomogą ci zachować owoce i warzywa na dłużej.
1
mrożenie owoców
Mrożenie
Mrożenie to doskonały sposób, aby zachować swoje jedzenie. Zamrażarkę nie tylko można używać do mrożenia warzyw i owoców, ale również do mrożenia gotowej żywności. Dla mrożenia gotowych potraw musisz wyposażyć się w odpowiednie pojemniki do przechowywania żywności.

Przetwory
Jest to kolejny świetny sposób na zachowanie sezonowych produktów. Niektóre z produktów można konserwować jak ogórki i pomidory. Metoda ta jest bardzo delikatna, jeśli nie zrobisz tego we właściwy sposób, żywność może się popsuć. Kwaśne produkty, takie jak pomidory, ogórki, galaretki i owoce można konserwować gotując je w wodzie. Natomiast produkty kwaśne, to jest owoce morze, drób i warzywa wymagają konserwacji pod ciśnieniem.
2
suszenie owoców
Piwnica
Przechowywanie żywności w ciemnej i chłodnej piwnicy to najprostszy sposób zachowywania świeżości żywności na dłużej. Miejsce musi być zimne i ciemne, które pozwala na swobodny przepływ powietrza. W ten sposób świeżą żywność można utrzymać przez tygodnie a nawet miesiące.

Suszenie
To kolejny kluczowy sposób na zachowanie jedzenia. Sposób ten może być używany do utrzymania świeżości owoców i warzyw. Metoda ta polega na wyciągnięciu wody z żywności przed umieszczeniem ich w bezpiecznym pojemniku. Owoce można suszyć na słońcu, na piecu lub użyć urządzeń do suszenia.
3
kiszenie
Kwaszenie
Najlepszym sposobem jest kwaszenie produktów za pomocą octu. Ocet sprawia, że żywność na długo pozostaje przydatna do spożycia, ale również sprawia, że zmienia się ich smak. Można użyć tej metody, aby utrzymać ogórki, marchew, fasolę szparagową, cukinię, paprykę, zielone pomidory i pory na dłużej. Dlatego jest ona doskonałą formą konserwowania warzyw.

Fermentacja
Jest to metoda, w której fermentujące bakterie zachowują żywność na dłużej, jednocześnie nadając się do spożycia. Niektóre produkty otrzymywane są poprzez fermentację np. piwo, wino, kawa, sery i czekoladę. Niektóre bakterie niezbędne do fermentacji występują naturalnie w żywności. Bakterie, które odpowiedzialne są za zachowanie żywności to drożdże i grzyby.
Przeczytaj teraz: Jak kisić ogórki?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kiszone ogórki to przysmak, którego tradycja sięga 1000 lat. Ogórek kiszony jest o wiele zdrowszy niż ten marynowany w...
Jak zrobić kiszone ogórki?
Kiszone ogórki to przysmak, którego tradycja sięga 1000 lat. Ogórek kiszony jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt