ból miesiączkowy

Jak skutecznie radzić sobie z bólem miesiączkowym?

darek_25041 - specjalista Tipy.pl
ból miesiączkowy
1 z 4
Ból miesiączkowy jest czymś, co towarzyszy większości kobiet każdego miesiąca. Chociaż niektórzy, szczególnie mężczyźni mogą twierdzić, że jest to nic innego jak delikatny ból, który przejdzie po jednej tabletce, to my kobiety wiemy, że są to potworne skurcze, które uniemożliwiają pracę, zabawę z dzieckiem, a nawet wypoczynek. Chociaż ból spowodowany bolesnymi skurczami nie jest oznaką zaburzeń czy problemów zdrowotnych, to jednak nie należy go bagatelizować. Jaki więc radzić sobie z bólem menstruacyjnym? Oto trzy sprawdzone sposoby, które pomogą każdej kobiecie.
1
tabletki
Tabletki przeciwbólowe
Wbrew powszechnemu przekonaniu regularne przyjmowanie środków przeciwbólowych przez pierwsze dwa-trzy dni miesiączki nie będzie odbijać się na naszym zdrowiu. Umiarkowane stosowanie środków na bazie ibuprofenu czy też naproksenu pomoże złagodzić ból oraz nie będzie powodował uszkodzenia organów wewnętrznych, tak więc bez obaw możemy przyjmować w pierwszych dniach okresu środki przeciwbólowe. Pamiętaj jednak, aby skonsultować się z lekarzem, zanim zaczniesz przyjmować jakiekolwiek lekarstwa.
2
ćwiczenia endorfiny
Ćwiczenia są lekarstwem na wszystko
Ćwiczenia uwalniają endorfiny, czyli hormony szczęścia, których podczas pierwszych dni okresu nam zdecydowanie brakuje. Rzecz w tym, że pozytywne nastawienie i wesoły nastrój może okazać się najlepszym sposobem na pokonanie bólu. Wiadomo, że sama myśl o ćwiczeniach podczas intensywnego bólu miesiączkowego może sprawiać ból, jednak warto czasem spróbować czegoś innego. Oczywiście nie chodzi o to, żeby w momencie kiedy źle się czujesz brać się za intensywny trening. Regularne ćwiczenia sprawiają, że endorfiny są uwalniane również w regularnych odstępach czasu, co pomaga zminimalizować ból podczas okresu.
3
olejek lawendowy
Spróbuj metod alternatywnych
Pewnie nie raz słyszałaś o metodach alternatywnych, które stosują kobiety w momencie kiedy cierpią na silny ból. Tradycyjnie możesz spróbować herbaty ziołowej z żeń – szenia, piwonii oraz różnych mieszanek ziołowych zalecanych przez wyspecjalizowanych zielarzy. Jeśli chodzi o olejki eteryczne świetnie sprawdzi się olejek lawendowy, czy też szałwiowy. Olejek eteryczny możesz bez przeszkód stosować podczas bólu miesiączkowego oraz w momencie kiedy cierpisz przed okresem na nagłe wahania nastroju.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

bóle menstruacyjne
kaszel
ból gardła

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Bogusław
13.03.2017
A nie lepiej usunąć przyczynę? Jest to bardzo łatwe. W większości przypadków ból w trakcie menstruacji spowodowany jest po prostu ubytkiem krwi a wraz z nim ubytkiem wapnia w organizmie. W przypadku niedoboru w diecie nowo wyprodukowana krew niejako wyciąga wapno z kości a jest to proces bolesny. Taki sam problem występuje u małych szybko rosnących dzieci. Podanie dobrego (szybko wchłaniającego się) suplementu wapniowego powoduje zniknięcie bólu w ciągu maksimum 15 minut. Sprawdzone na sporej ilości różnych osób. Przy okazji proszę pamiętać, że produkty mleczne wbrew powszechnemu mniemaniu powodują ubytek wapnia w organizmie, szczególnie dawniej polecany biały ser będący de facto czystą proteina zakwaszającą organizm.