frytki z dyni

Jak zrobić frytki z dyni?

pastka - specjalista Tipy.pl
frytki z dyni
1 z 4
Końcem lata, a początkiem jesieni pojawia się na sklepowych półkach i przydomowych ogródkach. Dynia jest kolorowym i zdrowym warzywem o ciekawym smaku. Można z niej przyrządzić pyszną zupę dyniową lub zamarynować. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które nie wiedzą co począć z dynią, mamy dla ciebie ciekawą i słodką propozycję. Z takiej propozycji ucieszą się z pewnością dzieci, które uwielbiają frytki. Frytki z dyni, mogą stać się ciekawym dodatkiem do obiadu, bądź pyszną przekąską. Wskazówki przygotowania frytek z dyni, znajdziesz poniżej.
1
frytki dynia
Produkty, które będą ci potrzebne do przygotowania frytek: mała dynia, 2 łyżki mąki kukurydzianej, 2 łyżki oliwy, 1 łyżka papryki lub pieprzu cayenne, 1 łyżka czosnku w proszku, 3 łyżki startego parmezanu, 1 łyżka soli morskiej i woda.
2
frytki z dyni przepis
Zaczynamy od przekrojenia dyni na pół, wyjęcia pestek i obrania dyni ze skórki. Aby ułatwić sobie obieranie dyni pokrój połówki dyni na ćwiartki. Każdą obraną ćwiartkę pokrój w 0,5 cm paski. Pokrojoną dynię włóż do miski i zalej zimną wodą, tak aby woda całkowicie je pokrywała. Zostaw je w wodzie na 20-30 minut. Dynię możesz również zostawić na noc i odcedzić ją następnego ranka.
3
przepis na frytki z dyni
Odcedź dynię i wytrzyj frytki do sucha ręcznikiem papierowym. Przełóż frytki na tacę i obtocz je w mące kukurydzianej. Następnie polej oliwą, dopraw przyprawami i przemieszaj dynię rękami. Rozciągnij równomiernie na blasze. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni Celsjusza, piecz 15 minut. W połowie pieczenia przewróć frytki na drugą stronę. Po wyjęciu frytek z piekarnika, posyp je startym serem.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Pomidory
Ziemniaki
frytki z cukinii

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane