Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 10 sygnałów odwodnienia organizmu

10 sygnałów odwodnienia organizmu

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czy wiesz, że ludzkie ciało składa się w 75 procentach z wody? Człowiek nie może się bez niej obejść - nie przeżyje bez niej dłużej niż kilka dni. Zależna jest od niej każda komórka, organ i tkanka. Co więcej eliminuje toksyny i utrzymuje skórę w zdrowiu i właśnie dzięki niej nasze ciało funkcjonuje prawidłowo. Jak organizm sygnalizuje odwodnienie? Oto 10 sygnałów, które wysyła.
1
organizm odwodnienie
Palpitacje serca
Eksperci ostrzegają: jeśli równowaga wody w organizmie zostanie zaburzona, wpłynie to znacznie na poziom soli i cukru. Obniża się także poziom potasu we krwi, co może powodować nieprawidłową pracę serca.

Zły oddech
Ślina chroni twoje zęby przed chorobami i kamieniem. Tworzy ona ochronną barierę oraz oczyszcza zęby z resztek pokarmu. Gdy jesteś odwodniony, nie produkujesz śliny. Zmniejszona produkcja śliny prowadzi do namnażania się bakterii, które powodują brzydki oddech. Powinieneś również wiedzieć, że suchość w ustach przyspieszy rozwój próchnicy i chorób dziąseł.

Chęć na słodkie rzeczy
Kiedy organizm jest odwodniony, wątroba potrzebuje wody do uwolnienia glikogenu, aby dostarczyć energii. Oznacza to chęć na jedzenie, począwszy od czekolady aż po słone czipsy. Wzmożony apetyt może mieć również związek z nieprawidłowym przetwarzaniem glikogenu przez twój organizm.
2
odwodnienie objawy
Ból mięśni i stawów
Chrząstka w stawie składa się w 65-80 procentach z wody. Oznacza to, że stawy nie pracują prawidłowo, gdy nie są prawidłowo nawodnione. Jedną z niepokojących oznak jest „zgrzytanie” kości w stawie. Długotrwałe odwodnienie może nawet wywołać zapalenie stawów. Co więcej, niski poziom magnezu powoduje skurcze mięśni. Upewnij się, że spożywasz dużo zielonych warzyw, a także awokado. Te produkty dostarczą ci niezbędnych minerałów.

Bóle głowy
Ludzki mózg „pływa” w płynie mózgowo-rdzeniowym, który chroni go przed uszkodzeniami. Objętość płynu zależy też od ilości wody w organizmie. W przypadku gdy jest jej za mało, spada również ilość płynu mózgowo-rdzeniowego, co naraża mózg na uszkodzenia i powoduje bóle głowy.

Zatwardzenie i słabe trawienie
Woda pomaga rozcieńczyć pożywienie oraz wyciągnąć z niego niezbędne witaminy i inne składniki odżywcze. Większość wody trafia poprzez jelita do nerek. Jelita potrzebują jej, aby uformować stolec o odpowiedniej konsystencji łatwej do wydalenia. Mała ilość wody sprawia, że stolec jest twardy i trudny do przemieszczania się w układzie trawiennym.
3
odwodnienie symptomy
Złe samopoczucie
Utrata płynów powoduje zmniejszenia objętości krwi, natomiast ciśnienie krwi wzrasta. Oznacza to, że serce musi zużyć więcej energii, aby utrzymać prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Sprawia to, że czujesz się zmęczony i śpiący.

Ciemny mocz
Pijąc duże ilości wody, kolor moczu powinien być jasny wręcz przeźroczysty. Twoje nerki mają wówczas wystarczającą ilość płynów do wypłukania toksyn z organizmu. Jeśli twój mocz jest ciemny, oznacza to, że nerki zwracają wodę do organizmu, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi i poziom minerałów. Ciemny mocz zawiera dużą koncentrację toksyn i powinien być traktowany jako ostrzeżenie, że należy zwiększyć ilość przyjmowanych płynów. Chroniczne odwodnienie może prowadzić do przeładowania nerek toksynami, które mogą powodować kamienie nerkowe.

Sucha skóra i usta
Ludzka skóra składa się w 30% z wody. To od niej zależy jej elastyczność i jędrność. Olej produkowany przez skórę zapobiega jej wysuszaniu. Natomiast częste mycie, suche powietrze, wysokie temperatury, infekcje skóry prowadzą do jej odwodnienia.

Mgła mózgowa
Mała ilość wody może wywoływać zmianę nastroju. Średnie odwodnienie może wpływać na pamięć i psychomotorykę osób w każdym wieku. Z kolei silne powoduje huśtawkę nastrojów między wyczerpaniem, zamieszaniem, złością i zastrzykiem energii.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czy wiesz, że 70-80% naszego ciała składa się z wody? Wody potrzebuje każda komórka znajdująca się w ciele. Jest ona...
5 domowych sposobów na odwodnienie organizmu
Czy wiesz, że 70-80% naszego ciała składa się z wody?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt