zdjęcie na plaży

Jak zrobić zdjęcie na plaży?
Chiang - specjalista Tipy.pl

Wielu fotografów najczęściej wykonuje swoje zdjęcia na plaży. Na tle piasku i morza można ustawić scenę z rodzinnych wakacji, ślubu lub kameralnych wypadów. Poza tym plaże są piękne. Jednak istnieje wiele błędów popełnianych podczas robienia zdjęć na plaży. Przeczytaj poniższe wskazówki, aby ich uniknąć i aby dowiedzieć się, jak zrobić naprawdę niepowtarzalne zdjęcie.
1
Czy zauważyłeś, że wszystkie zdjęcia na plaży wyglądają tak samo? Zazwyczaj są to zdjęcia przy zachodzie słońca lub pozowane z członkami rodziny i cieniami na ich twarzach. Unikaj więc tych najczęstszych pułapek podczas robienia zdjęć na plaży.
2
zdjęcie plaży
Przede wszystkim rozejrzyj się dokładnie dookoła. Spójrz w dół i w górę. Być może wokół znajdują się niesamowite i unikalne szczegóły, które możesz uwiecznić na fotografii. Możesz spędzić godziny na fotografowaniu małych przedmiotów znajdujących się na plaży, możesz uchwycić muszelki, kraby lub małe zabawki plażowe. Z pewnością urocze będzie zdjęcie twojego dziecka na tle zamku z piasku.
3
zdjęcie plaży
Reguła trójpodziału. Podstawowy błąd podczas fotografowania plaży to umieszczanie horyzontu w samym środku zdjęcia. Choć wygląda to bardziej symetrycznie, narusza to zasadę trójpodziału. Trzymaj się zatem tej zasady – linia horyzontu powinna znajdować się na 1/3 wysokości zdjęcia od góry lub od dołu, to już zależy od ciebie.
4
zdjęcie plaży z palmami
Zrób ramkę dla swojego zdjęcia i nie chodzi tu o ramkę kupioną w sklepie. Powinieneś znaleźć naturalne ograniczenie krajobrazu, który chcesz uwiecznić. Doskonałą ramą dla twojego zdjęcia będzie pochylona palma czy też wystające skały. Poszukaj czegoś, co w naturalny sposób otoczy twój krajobraz.
5
zdjęcie plaży
Pozbądź się niechcianych rekwizytów. Zanim zrobisz zdjęcie dokładnie obejrzyj cały obszar, który chcesz uchwycić. Zwróć uwagę czy nie ma żadnych przedmiotów i osób, których nie chciałbyś mieć na zdjęciu – samochody, linie elektryczne, inni plażowicze (z pewnością nie chciałbyś, by na twoim zdjęciu rodzinnym w tle widoczna była kobieta w topless). Wszystkie te rzeczy mogą popsuć cały efekt. Upewnij się również czy linia horyzontu jest ustawiona w poziomie.
6
zdjęcie plaży
Poszukaj unikalnych elementów martwej natury. Być może zobaczysz jakiś godny uwagi samotny i pusty leżak, buteleczkę z balsamem, olejek do opalania, a może deskę surfingową opartą o palmę. Umieść ten przedmiot na pierwszym planie, a w jego tle uchwyć plażową scenę.
7
zdjęcie na plaży - rodzina
Zwróć uwagę na słońce. Z pewności nieraz widziałeś zdjęcia rodziny, których twarze były nadmiernie oświetlone lub zasłonięte przez cień. Upewnij się więc, że słońce znajduje się za tobą – osobą fotografującą, a nie za osobami lub rzeczami, które ty chcesz uwiecznić na zdjęciu. Najlepszy efekt uzyskasz robiąc zdjęcia w lekko pochmurny dzień lub wczesnym rankiem i popołudniu. Nie polecam robienia zdjęć w samo południe, kiedy słońce jest najwyżej nad horyzontem.
8
zdjęcie na plaży - krab
Poszukaj niepowtarzalnego kąta i perspektywy. Nie zawsze musisz skierować swój obiektyw na wprost czy też bezpośrednio na plażę. Poszukaj interesującej perspektywy. Zrób zdjęcie z punktu widzenia dziecka, ułóż aparat na wprost pełzającego kraba lub zrób zdjęcie palmy od dołu. Dzięki temu uzyskasz niepowtarzalne zdjęcia z wakacji.
9
zdjęcie na plaży - sandały
Poszukaj ciekawych barw. Zdjęcia plaży charakteryzują się wyblakłymi i mdłymi kolorami piasku, nieba i morza. Zwróć więc uwagę na mocno nasycone odcienie barw. Jaskrawoczerwony parasol plażowy, mocno zielony liść palmy czy mocno różowe sandały mogą nadać twojemu zdjęciu niepowtarzalny charakter.
10
zdjęcie dziecka na plaży
Jeśli planujesz wakacje na plaży z rodziną, możesz zrobić kilka interesujących portretów. Uchwyć postać na pierwszym planie, a w tle niesamowity krajobraz. Osoba powinna znajdować się po jednej stronie zdjęcia, a resztę zdjęcia powinna zajmować linia brzegowa plaży. Uzyskasz dzięki temu wrażenie, jakby sfotografowana osoba miała wyskoczyć ze zdjęcia. Zrobisz portret z niesamowitym krajobrazem. Pamiętaj, że fotografowana osoba powinna być duża i powinna zdominować zdjęcie. W żadnym wypadku nie może być mała i niewyraźna.
11
zdjęcie na plaży - podskok
Polecam również robienie zdjęć w ruchu lub z zaskoczenia. Nie musisz ustawiać osób do zdjęć, prosić o uśmiech i aby nie mrugały. Uchwyć moment, kiedy dzieci bawią się z wiaderkiem w piasku, budują zamek czy też grają w gry plażowe. Jest to wspaniały sposób na uchwycenie cennych chwil i zatrzymanie wspomnień. Jeśli robisz zdjęcie znajomym zaproponuj, aby zaczęli podskakiwać lub biegnąć. Zdjęcie wyjdzie dużo ciekawiej, niż przeciętne zdjęcie pozowane.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Jakoszka
Dzisiaj 14:39
Aby kolory wyszły ładne (soczyste, mocne) zdjęcia należy robić albo o wschodzie słońca albo o zachodzie. Wówczas oświetlenie jest najbardziej korzystne i zdjęcia nie wychodzą takie 'przymglone'.
Dancia
Dzisiaj 14:37
A co zrobić żeby zdjęcie wyszło takie jak w katalogu a nie szare i bure (nawet jeśli się robi podczas ładnej pogody)?
Patrycja
Dzisiaj 12:42
Najfajniejsze zdjęcia wychodzą aparatami lomograficznymi, nie ważne czy na plaży czy na imprezie.