olej kokosowy

14 ciekawych zastosowań oleju kokosowego

MatrioSzka - specjalista Tipy.pl
olej kokosowy
1 z 5
O oleju kokosowym i jego pozytywnych właściwościach słyszał już chyba każdy.  Czy wiesz jednak jak wykorzystać go w pielęgnacji urody, do codziennych czynności czy jak wykorzystać jego właściwości zdrowotne? Odpowiedź na te pytania znajdziesz poniżej.
1
olej kokosowy zastosowanie
Na skaleczenia i drobne rany  Olej kokosowy przyczynia się do szybszego gojenia ran, podrażnień i zadrapań. Wystarczy niewielką ilość oleju rozsmarować na uszkodzonym obszarze skóry i gotowe.

 Pielęgnacja jamy ustnej  Olej kokosowy skutecznie zwalcza nieprzyjemny oddech i płytkę nazębną, a także zapobiega powstawaniu próchnicy. Przed szczotkowaniem zębów umieść w ustach  łyżkę oleju kokosowego i pozwól mu się rozpuścić. Następnie płucz zęby  ciekłym olejkiem przez około 10 do 15 minut.

 Leczenie stanów zapalnych . Olej ten ma także działanie przeciwzapalne. Użyj go, aby przepłukać gardło podczas kaszlu i anginy. Z kolei oparzenia lub ukąszenia owadów posmaruj cieniutką warstwą olejku.

 Na gorączkę lub ból  Olej kokosowy działa obniżając gorączkę i jak lek przeciwbólowy, dlatego zwiększ jego użycie, gdy cierpisz na ból gardła lub inne choroby związane z przeziębieniem czy grypą.
2
olej kokosowy zdrowie
Na kaca.  Olej kokosowy zmniejsza negatywne skutki picia alkoholu. Dodaj łyżeczkę olejku kokosowego do filiżanki kawy, a szybko zapomnisz o kacu.

 Dla zdrowia tarczycy.  Badania pokazują, że regularne spożywanie oleju kokosowego poprawia czynność tarczycy. Stosuj go do smażenia lub jako dodatek do sosu sałatkowego.

 Dla zdrowych  kości Spożywanie oleju kokosowego odwraca skutki osteoporozy. Pomaga także w zmniejszeniu bólu stawów. Możesz wprowadzić go do swojej diety lub użyć do masażu.

Ochrona przed komarami .  Aby trzymać owady z dala, wymieszaj kilka kropli olejku cytrusowego lub ylang-ylang z łyżką oleju kokosowego i wsmaruj w skórę.
3
olej kokosowy do czego
Balsam nawilżający. Ten naturalny produkt nawilża skórę i dba o nią  lepiej niż jakikolwiek inny olej czy najdroższe kremy. Przetrzyj twarz codziennie gąbką zwilżoną olejem lub wetrzyj niewielką ilość olejku, a skóra będzie idealnie nawilżona, gładka i zadbana. Olej kokosowy zapobiega także powstawaniu zmarszczek, warto więc stosować go w codziennej pielęgnacji skóry.

Lekarstwo na atopowe zapalenie skóry. Systematyczne stosowanie tego produktu znacznie poprawia stan skóry osób cierpiących na atopowe zapalenie skóry. Zaleca się stosowanie czystego oleju kokosowego za chorych powierzchniach skóry dwa razy dziennie.

Maska do włosów zniszczonych. Olej kokosowy jest skutecznym preparatem, stosowanym  aby przywrócić zdrowie i piękno włosów. Wcieraj niewielką ilość u podstawy włosów, a następnie przeciągnij na całą długość włosów. Pozostawić maskę na pół godziny do godziny, a następnie umyj włosy szamponem.  
4
olej kokosowy pielęgnacja
Preparat na łupież. Olej kokosowy nawilża skórę głowy i leczy łupież. Stosuje się go w nasady włosów i pozostawia na całą noc lub co najmniej dwie godziny. Następnie wystarczy umyć włosy i gotowe.

Wzmacnianie paznokci. Aby poradzić sobie z suchymi, rozdwajającymi się  i kruchymi paznokciami stosuje się olej kokosowy. Wmasuj go w płytkę paznokcia jeden do dwóch razy dziennie. Odżywi i wzmocni paznokcie.

Peeling całego ciała. Wymieszaj łyżkę oleju kokosowego i łyżkę zmielonej kawy. Kawa jest stosowany jako środek ścierny, można zastąpić ją z drobno zmieloną solą morską, cukrem, płatkami owsianymi lub wiórkami kokosowymi.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

pieprzyki usuwanie
depresja domowe sposoby
oczyszczanie jelit

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane