Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Poród > Co dzieje się z twoim ciałem po porodzie?

Co dzieje się z twoim ciałem po porodzie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Podczas ciąży ciało kobiety przechodzi wiele zmian. Mimo, że ciąża jest szczególnym czasem, gdy pod twoim sercem nosisz nowe życie wyzwania dopiero się zaczynają. Trzeba dostosować się do swojej nowej roli i nauczyć się  jak dbać o swoje dziecko. W ciągu pierwszych kilku tygodni po porodzie, większość swojego czasu spędzisz na karmieniu, przewijaniu i uspokajaniu dziecka, przez co  naturalnie rozwiniesz więzi emocjonalne z dzieckiem. Ale w tym samym czasie, możesz  zauważyć wiele zmian w swoim ciele. Czas po porodzie może okazać się wyjątkowo trudny, a zmiany w twoim ciele trudne do zaakceptowania. Twój organizm zacznie wracać do normy w ciągu kilku miesięcy. Do tego czasu, nie powinnaś się przemęczać i nie wahaj się prosić o pomoc, jeżeli jest to potrzebne.
1
po porodzie
Krwawienie z pochwy
Po porodzie wiele kobiet cierpi z powodu krwawienia z pochwy. Ten problem jest powszechny i dotyczy zarówno kobiet które urodziły naturalnie jak i przez cesarskie cięcie. Krwawienie może być bardzo podobne do krwawienia podczas miesiączki. Rozpoczyna się po porodzie i zwykle trwa od dwóch do trzech tygodni. U niektórych kobiet, problem ten może trwać do sześciu tygodni. Jeżeli wystąpi u ciebie krwawienie nie używaj tamponów. Zazwyczaj krwotok poporodowy nie powoduje żadnych komplikacji, i zakończy się kiedy organizm będzie gotowy. Jeśli jednak zauważyć bardzo duże skrzepy lub krwawienie będzie wyjątkowo obfite, natychmiast skonsultuj się z lekarzem.

Odstający brzuszek
Urodzenie dziecka nie znaczy, że twój brzuch od razu stanie się płaski jak przed ciążą. Po porodzie, większość kobiet będzie miała zaokrąglony brzuch. Macica, mięśnie brzucha i skóra są rozciągane przez kilka miesięcy w czasie ciąży, dlatego potrzeba czasu  aby wszystko wróciło do swojego pierwotnego kształtu. Może  to potrwać nawet kilka miesięcy.
2
ciało kobiety po porodzie
Utrata włosów
Po porodzie możesz  zauważyć nadmierne wypadanie włosów. Nie wpadaj w panikę, ponieważ jest to normalne. Podczas ciąży większość kobiet zauważa zagęszczenie włosów ze względu na zmiany hormonalne w organizmie, które powodują pobudzenie mieszków włosowych do aktywnej fazy wzrostu. Wkrótce po porodzie, gwałtowny spadek poziomu estrogenu w organizmie prowadzi do nadmiernego wypadania włosów.

Jednak, podobnie jak większość zmian związanych z ciążą i porodem, jest to proces tymczasowy. Okres utraty włosów występuje zwykle w ciągu pięciu miesięcy po urodzeniu dziecka.

Aby walczyć z wypadaniem włosów po porodzie i znów cieszyć się zdrowymi i silnymi  kosmykami musisz unikać warkoczy i wszelkich ciasno upiętych fryzury, które powodują nadmierne naciągnięcie skóry głowy.  Stosuj również dietę bogatą w owoce i warzywa, które zawierają flawonoidy i antyoksydanty.
3
po ciąży
Hemoroidy i zaparcia
Trwające zmiany hormonalne w organizmie podczas ciąży i po porodzie mogą spowolnić układu pokarmowy i powodować zaparcia. Ponadto, leki przeciwbólowe przepisywane  dla młodych matek mogą mieć wpływ na układ trawienny i prowadzić do zaparć.

Ponadto kobiety, które mają hemoroidy lub pęknięcia powstałe podczas porodu mogą mieć trudności z normalnym  wypróżnianiem, co ostatecznie powoduje zaparcia.

Do walki z zaparciami, można stosować pokarmy bogate w błonnik. Picie ciepłych płynów każdego ranka może również pomóc. Hemoroidy objawiają się bolesnym obrzękiem żyły w odbytnicy, które mogą powodować silny ból, świąd, krwawienie z odbytu po wypróżnieniu i obrzęk w okolicy odbytu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Narodziny dziecka to najpiękniejsza rzecz jaka może spotkać kobietę. Jednak jest to bardzo wyczerpujące dla naszego...
Jak wrócić do formy po porodzie?
Narodziny dziecka to najpiękniejsza rzecz jaka może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt