antykoncepcja

Jakie są fakty i mity na temat antykoncepcji?

MatrioSzka - specjalista Tipy.pl
antykoncepcja
1 z 5
Pigułki antykoncepcyjne nie były w powszechnym użyciu od zawsze. Wieku temu kobiety radziły sobie bez używania jakiejkolwiek antykoncepcji, a idea samej pigułki antykoncepcyjnej jest stosunkowo świeża. Jak wiadomo na temat antykoncepcji krąży wiele plotek, które często okazują się nie prawdą, jednak wiele osób ciągle jest przekonanych, że wie wszystko na ten temat. Oczywiście bardzo trudno jest uświadomić ludzi o tym jakie są konsekwencje nie stosowania antykoncepcji, ponieważ różne metody stosowane przez przeciwników antykoncepcji często zawodzą. Co musisz wiedzieć o antykoncepcji oraz o pigułkach antykoncepcyjnych, aby być pewnym, że nie zawiodą? Oto kilka faktów i mitów na temat antykoncepcji.
1
antykoncepcja a choroby
Pigułki antykoncepcyjne zapobiegają chorobom przenoszonym drogą płciową
Być może wielu z was słyszało o tym, że stosowanie pigułek antykoncepcyjnych zabezpiecza nas przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Mit ten nie jest oparty na rzeczywistości, ponieważ pigułka chroni tylko i wyłącznie przed niechcianą ciążą. Nigdzie nie jest powiedziana, że ochroni nas przed chorobami. Jeśli nie jesteś pewna swojego partnera zawsze używaj dodatkowo prezerwatywy, która znacznie zminimalizuje ryzyko zakażenia.
2
antykoncepcja mity
Ciąża może zostać przerwana po zażyciu pigułki antykoncepcyjnej dzień po stosunku
Istnieje wiele wyobrażeń na temat tego, że pigułki antykoncepcyjne zażyte dzień po stosunku w trakcie którego mogło dojść do zapłodnienia będą skuteczne. Tabletki antykoncepcyjne nie powodują przerwania ciąży! Tabletki antykoncepcyjne stosuje się, aby zapobiegać owulacji, a nie próbować zatrzymać rozwój pęcherzyka. Jeśli jesteś już w ciąży, to stosowanie tabletki antykoncepcyjnej nic nie pomoże.
3
antykoncepcja ciąża
Pigułka antykoncepcyjna będzie skuteczna zaraz po zażyciu
Niektóre osoby myślą, że pigułki antykoncepcyjne działają zaraz po zażyciu, niestety nie jest to prawdą. Tabletki antykoncepcyjne, aby działały muszą być przyjmowane zgodnie z harmonogramem i we właściwej dawce. Nie można twierdzić, że po zażyciu jednej tabletki od razu jesteśmy zabezpieczeni przed ciążą. Dopiero dopasowanie dawki oraz regularne przyjmowanie da nam gwarancję, że jesteśmy zabezpieczeni.

Nie można zajść w ciąże podczas okresu
Podczas cyklu miesiączkowego jest kilka dni podczas, których zajście w ciąże będzie znacznie utrudnione. Jednak nie ma gwarancji, że podczas stosunku w czasie tych dni nie można zajść w ciążę. Chodzi o to, że nasienie może przetrwać w pochwie nawet siedem dni i być wciąż gotowe do zapłodnienia jajeczka, które się pojawi.
4
antykoncepcja mity
Należy robić przerwy w stosowaniu pigułek antykoncepcyjnych
Pigułki antykoncepcyjne nie są niebezpieczne dla naszego zdrowia, jeśli są prawidłowo dobrane do organizmu i gospodarki hormonalnej. Bardziej niebezpieczne są zastrzyki, które rzeczywiście mogą powodować znaczną utratę minerałów i witamin. Dlatego po jakimś czasie lekarz może zalecić krótkotrwałą przerwę w przyjmowaniu antykoncepcji, aby organizm mógł się zregenerować.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

jak uniknąć ciąży?
zakładanie prezerwatyw
pęknięta prezerwatywa

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

palka
01.09.2017
Wszystkie skutki uboczne pojawiają się wtedy, kiedy ginekolog wybiera pigułki "na chybił trafił" . Mój ginekolog zrobił mi badania i potem przepisał odpowiednie pigułki, które nie powodują skutków ubocznych.
bluem
21.03.2017
Ciekawa publikacja, ja biorę tabletki antykoncepcyjne belara, dobrze się po nich czuję nie tak jak po poprzednich tabletkach i teraz cieszę się że się nie poddałam po pierwszej próbie dobierania odpowiedniej antykoncepcji