Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > 5 nietypowych objawów refluksu

5 nietypowych objawów refluksu

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Refluks przełyku jest nieprzyjemnym schorzeniem. Polega ona na zwracaniu kwaśnej treści żołądka do przełyku. Z tą przypadłością łączy się wiele uporczywych odczuć, jak pieczenie w ustach. Jednak refluks może objawiać się w nietypowy sposób. Oto kilka niekonwecjonalnych oznak refluksu przełyku.
1
refluks objawy
Duża ilość śliny
Jeśli twoje usta po posiłku lub przekąsce są pełne śliny, jest to sygnał, że mamy do czynienia z refluksem. Z tych samych powodów usta wypełniają się śliną, przed wymiotowaniem. Gruczoły pracują na wysokich obrotach, aby zniwelować działanie drażniącej substancji w przełyku.

Zapalenie płuc
Gdy kwasy żołądkowe docierają do przełyku, podrażniają nie tylko gardło. Mogą również dotrzeć do twoich płuc. Jeśli tak się stanie, możesz doświadczyć bolesnego zapalenia płuc. Zwłaszcza wtedy, gdy pojawia się ono nagle i bez pozornie wyraźnej przyczyny.
2
refluks przełyku jakie objawy
Ból w klatce piersiowej
Banałem jest stwierdzenie, że ludzie często mylą zgagę z atakiem serca, ale takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Lekarze dyżurujący na ostrym dyżurze często mają do czynienia z osobami z okropnym bólem w klatce piersiowej, które są przekonane, że jest to atak serca. Niestety mamy też do czynienia z sytuacjami odwrotnymi - pacjenci przekonani o tym, że mają zgagę, pozostają w domu zamiast jechać do szpitala, co łączy się z tragicznymi konsekwencjami.
3
refluks przełyku
Gorzki smak
Soki żołądkowe, które dotarły do przełyku, zostawiają kwaśny lub gorzki smak w tylnej części gardła.

Astma
Jeśli wystąpią problemy z oddychaniem, zwłaszcza w nocy, bądź pewien, że to refluks. W pozycji leżącej kwas z żołądka dociera do przełyku wywołując odruch powodujący sapanie. Może on również przejść do dróg oddechowych i powodować podrażnienie, dławienie i kaszel.
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Choroba refluksowa przełyku to choroba, która towarzyszy wielu ludziom podczas jedzenia. Wokół przełyku znajduje się...
Co powinieneś wiedzieć na temat refluksu
Choroba refluksowa przełyku to choroba, która towarzyszy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt