brązowy ryż

Dlaczego brązowy ryż jest zdrowszy?

olaa - specjalista Tipy.pl
brązowy ryż
1 z 5
Badania dowiodły, że brązowy ryż jest zdecydowanie zdrowszy niż biały. Aby przetworzyć ryż na białe ziarna, które kupujemy w sklepach, najpierw całe ziarna zostają poddane obróbce, która usuwa otręby. To sprawia, że ryż staje się lżejszy i szybciej się gotuje. Biały ryż zostaje pozbawiony naturalnej całości włókien, białka, wapnia, magnezu, potasu. Są to znane i bardzo ważne dla układu pokarmowego minerały, które pozwalają utrzymać wagę ciała.
1
biały ryż
Biały ryż jest zwykle oznaczony jako produkt wzbogacony i pozbawiony większości naturalnych składników odżywczych. Wzbogacenia stosowane są dlatego, że proces oczyszczania usuwa większość składników mineralnych takich jak: żelazo, witaminy, cynk i magnez. W rzeczywistości, biały ryż jest pozbawiony składników odżywczych, które nie zabezpieczają minimalnych wymagań żywieniowych. Z tego powodu, biały ryż musi być chemicznie wzbogacany w witaminy i żelazo tak, aby móc być sprzedawany w supermarketach.
2
brązowy ryż
Ryż brązowy jest bogatszy w minerały i składniki odżywcze. Jest to jeden z głównych powodów dla których powinniśmy częściej sięgać po naturalny ryż brązowy. Oczywiście brązowy ryż jest bogaty w wiele składników takich jak selen oraz mangan, które nie dość, że są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, to jeszcze sprawiają, że w naturalny sposób obniżamy poziom złego cholesterolu we krwi. Ryż zawiera naturalnie występujące oleje, które są dobre dla serca oraz całego układu krwionośnego.
3
brązowy ryż
Istotną kwestią jest również to, że brązowy ryż sprzyja utracie wagi, dzięki utrzymaniu prawidłowej pracy jelit. Dodatkowo ryż wspomaga metabolizm i w naturalny sposób oczyszcza jelita. Na pewno też zauważysz różnicę zjadając porcję ryżu brązowego, a ryżu białego. Po zjedzeniu ryżu brązowego będziesz czuć się syty dłużej. Osoby, które są na diecie zwracają uwagę na produkty bogate w błonnik, ponieważ jest on potrzebny do prawidłowego procesu trawienia.
4
brązowy ryż w diecie
W przeciwieństwie do białego ryżu, brązowy ryż pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, ponieważ uwalnia się powoli. To sprawia, że jest on lepszym rozwiązaniem dla chorych na cukrzycę. Prowadzone badania w Azji wykazały związek pomiędzy spożywaniem białego ryżu i ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu II. Badania pokazują, że ludzie, którzy jedzą co najmniej dwie porcje brązowego ryżu tygodniowo mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 nawet o 11 procent.

Tak więc należy ograniczyć spożywanie ryżu białego na rzecz ryżu brązowego. Nawet stopniowe przechodzenia ze spożywania ryżu białego na ryż brązowy jest dobrym krokiem do zdrowej diety.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

odchudzanie
pomidory
oznaki anemii

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ela
03.04.2017
Brązowy ryż jest po prostu niesmaczny. Żeby był zjadliwy trzeba go bardzo długo ok.40 minut gotować. O wiele smaczniejsze są dwie inne odmiany czarna i czerwona. Ponadto, szkoda, że nikt nie pisze, że w ryżu znajdują się ogromne ilości pestycydów, a sposób uprawy i zbierania taki, że chyba nie odpowiada mi jedzenie tej brązowej odmiany...