Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Witaminy > 7 naturalnych źródeł biotyny

7 naturalnych źródeł biotyny

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Biotyna jest rozpuszczalną w wodzie witaminą z grupy B. Można ją znaleźć we wszystkich żywych komórkach i ma zasadnicze znaczenie dla metabolizmu komórkowego. Biotyna jest niezbędna do utrzymania w zdrowiu włosów, skóry i paznokci. Ssaki, w tym ludzie, nie mogą jej syntetyzować i muszą ją pobierać z innych źródeł. Niedobór biotyny jest rzadki, lecz niebezpieczny. Witamina ta ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego rozwoju płodu i przebiegu ciąży, niedobór może powodować wady wrodzone. Objawy niedoboru biotyny obejmują łamliwe paznokcie, wypadanie włosów, bóle mięśni, nudności, zmęczenie, niedokrwistość i suchość skóry. Jak uzupełnić w nią swoją dietę? Oto kilka produktów zawierających tę witaminę.
1
źródło biotyny
Orzechy
Choć stężenie biotyny zależy od rodzaju orzechów, ogólnie rzecz biorąc są one jednym z najlepszych jej źródeł. Już 100 g pekan zawiera 28 mikrogramów biotyny. Taka sama ilość orzeszków ziemnych i włoskich zawiera jej aż 37 mikrogramów. Orzechy są również doskonałym źródłem energii, kwasów tłuszczowych i innych składników odżywczych.

Nasiona słonecznika
Jedząc ziarna słonecznika nie tylko zapewniamy sobie zdrową przekąskę, ale także dostarczymy organizmowi sporą dawkę magnezu i przeciwutleniaczy. Nasiona są doskonałym źródłem tej witaminy. Sto gramów nasion słonecznika zawiera 66 mikrogramów biotyny.

Rośliny strączkowe
Rośliny strączkowe to kolejne doskonałe produkty pełne biotyny. Dużą jej zawartość ma zwłaszcza zielony groszek - 40 mikrogramów na 100g. Co więcej rośliny strączkowe są bogate w kwas foliowy i poprawiają trawienie.
2
biotyna włosy
Kalafior
Jako warzywo krzyżowe kalafior jest dobry w detoksykacji wątroby; zawiera też wiele składników odżywczych w tym biotynę. Jedna porcja kalafiora dostarcza 5 procent dziennego zapotrzebowania na biotynę. Kalafior jest również bogaty w witaminę C i w wiele innych związków odżywczych.

Banany
Ogólnie rzecz biorąc, większość owoców jest dobrym źródłem biotyny. Banany nie są wyjątkiem. Jeden średniej wielkości banan zawiera 118 mikrogramów biotyny. Owoce te są również bogatym źródłem błonnika, potasu, magnezu, wapnia, żelaza, fosforu oraz witaminy A, C i B6.
3
awokado
Zboża
Wiele ziaren zbóż jest pełnych biotyny. Otręby ryżowe mają szczególnie wysoką koncentrację biotyny, na 100g przypada 66 mikrogramów. W jęczmieniu znajdziemy 31 mikrogramów, a w płatkach owsianych 24 mikrogramy.

Awokado
Awokado stało się bardzo popularnym owocem. Prócz swoich pozytywnych cech jest przyzwoitym źródłem biotyny. Jeden owoc zawiera 2-6 mikrogramów biotyny.

Inne źródła biotyny
Istnieje wiele dobrych źródeł tej witaminy, takich jak: marchew, zielone warzywa liściaste, pomidory, maliny i grzyby. Wszystkie te produkty mogą znacząco przyczynić się do zwiększonego spożycia biotyny. Wysoką jej zawartość posiadają także drożdże, podobnie jak produkty pełnoziarniste z nich pochodzące.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Maski do włosów cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Są gęste, dzięki czemu gwarantują wysokie stężenie...
Jaką maskę do włosów wybrać?
Maski do włosów cieszą się coraz większym zainteresowaniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt