Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Zioła > 8 ziół, które możesz z powodzeniem uprawiać w swojej kuchni

8 ziół, które możesz z powodzeniem uprawiać w swojej kuchni

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Aby tworzyć arcydzieła kulinarne, musisz mieć wszystkie niezbędne składniki pod ręką. Brak świeżego koperku czy pietruszki, może skutecznie podciąć ci skrzydła, ponieważ nie będziesz w pełni zadowolony z efektów swojej pracy. Dlaczego zatem nie spełnić tego marzenia? Chciałbym przedstawić ci kilka ziół i roślin, które możesz spokojnie hodować w domu i dzięki temu mieć zawsze świeże składniki w swojej kuchni.
1
koperek
Kolendra
Pierwszym składnikiem, jaki wybrałem, jest kolendra. Jest ona bardzo prosta w uprawie, potrzebuje lekkiej, neutralnej pod względem kwasowości ziemi. Nasiona należy siać w doniczce w rzędach oraz regularnie je podlewać. Sadzonki kolendry pojawiają się w ciągu kilku tygodni od momentu, jak je posadzisz.

Koper
Koperek jest nieoceniony w każdej kuchni i również jest bardzo prosty w uprawie. Nie lubi światła słonecznego, potrzebuje regularnego podlewania i zaleca się wspomaganie go przy pomocy nawozu mineralnego dwa razy w miesiącu (do gleby ).
2
pietruszka
Pietruszka
Jak zmienią się twoje potrawy, kiedy użyjesz świeżej pietruszki zamiast suszonego odpowiednika? Już niedługo możesz mieć świeżą natkę na wyciągnięcie ręki. Przed posadzeniem pietruszki należy przez jeden dzień moczyć nasiona w wodzie. Po wysiewie trzeba pogłębić nasiona na nie więcej niż pół centymetra, a następnie przykryć je niewielką, dodatkową warstwą ziemi. Na koniec umieść doniczkę w ciemnym miejscu i podlewaj jej zawartość co drugi dzień. Gdy pojawią się liście, możesz przenieść sadzonkę na przykład na parapet - blisko źródła światła.

Rozmaryn
Nasiona rozmarynu najlepiej jest posadzić w wilgotnej glebie, w małych doniczkach, na około 15 centymetrów głębokości. Nasionka kiełkują przez około miesiąc. Ważne jest, aby utrzymywać odpowiednią wilgotność podłoża oraz pamiętać, by zapewnić roślinie od czasu do czasu odrobinę świeżego powietrza.
3
tymianek
Szałwia
Do hodowli szałwii wystarczy na początku plastikowy kubek, ale kiedy roślina jest już dojrzała, potrzebuje co najmniej 1.5 litrowy pojemnik. Podobnie jak w przypadku rozmarynu, nasiona szałwii powinny być sadzone w wilgotnej glebie.

Tymianek
Na początku zwilż glebę przy pomocy rozpylacza do wody i wrzuć kilka nasion. Przykryj je warstwą ziemi o grubości około jednego centymetra. Zanim pojawią się pierwsze sadzonki, musisz pilnować, aby górna warstwa ziemi zawsze była wilgotna. W przeciwieństwie do kolendry tymianek potrzebuje umiarkowanego podlewania.
4
meliska
Melisa
Melisę należy sadzić w rzędach oraz podlewać dwa do trzech razy tygodniowo. Jeśli chcesz mieć więcej liści, nie pozwól jej kwitnąć. Zaleca się, aby ścinać kwiaty już wtedy, kiedy zaczną się pojawiać. Wówczas roślina będzie tworzyła więcej rozgałęzień bocznych.

Oregano
Oregano jest rośliną bardzo mało wymagającą, jeśli chodzi o warunki glebowe, ale potrzebuje dużej ilości światła słonecznego. Dlatego doniczkę najlepiej umieścić w nasłonecznionym, jasnym miejscu, na przykład parapecie. Nasiona powinny się znajdować na głębokości około pół centymetra. Początkowo oregano trzeba podlewać około trzy, cztery razy dziennie. Później wystarczy go nawilżać co drugi dzień.
Przeczytaj teraz: Jak mrozić zioła?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Świeże zioła, możesz kupić w pobliskim sklepie, ale nie zawsze w zimie. Proponujemy zrobić małe zapasy na okres zimy i...
Jak suszyć i przechowywać zioła?
Świeże zioła, możesz kupić w pobliskim sklepie, ale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt