trądzik różowaty

6 domowych sposobów na trądzik różowaty

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
trądzik różowaty
1 z 4
Trądzik różowaty jest przewlekłą chorobą skóry. Łatwo rozpoznawalną poprzez zaczerwienienie, wypryski, które pojawiają się na nosie, policzkach, czole i podbródku. Może rozprzestrzenić się także na uszy, plecy i klatkę piersiową. Nie tylko produkty spożywcze mogą wywoływać objawy trądziku różowatego. Wielu pacjentów zauważa, że przyczynia się do niego także spożywanie alkoholu. Należy również unikać makijażu oraz kosmetyków zawierające aromaty lub perfumy, między innymi takie jak mentol, mięta, eukaliptus i oczar wirginijski. Stres i niepokój również mogą powodować objawy trądziku różowatego lub je zaostrzyć. Także ciepło, słońce, wiatr i wilgoć mają wpływ na tę chorobę. Z trądzikiem można sobie poradzić stosując zarówno sposoby konwencjonalne jak i naturalne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych produktów, które pomogą ci złagodzić symptomy trądziku.
1
trądzik różowaty
Aloes
Żel z aloesu możesz kupić lub użyć soku prosto z liścia rośliny. Aby użyć świeży sok, odetnij liść aloesu, złam go, a następnie wmasuj sok w skórę. Gdy wyschnie, spłucz letnią wodą.

Płatki owsiane
Płatki owsiane działają przeciwzapalnie i przeciwutleniająco. Doskonale nawilżą i dostarczą niezbędnych składników odżywczych, które ukoją zaczerwienienie i swędzenie. Wymieszaj płatki owsiane z odrobiną wody, do uzyskania jednolitej pasty. Następnie rozprowadź ją na podrażnionej skórze i pozostaw na 15-20 minut. Na koniec spłucz zimną wodą i delikatnie osusz skórę.
2
trądzik różowaty domowe sposoby
Zielona herbata
Zaparz zieloną herbatę, w której należy zamoczyć ręcznik. Odciśnij nadmiar herbaty i przyłóż ręcznik do twarzy na 20-30 minut. Jej składniki odżywcze oczyszczą i uspokoją skórę.

Miód
Surowy miód jest doskonałym środkiem łagodzenia zaczerwienia skóry. Chroni on skórę przed zarazkami, trądzikiem i przesuszaniem się skóry. Wystarczy rozprowadzić na skórze 1-2 łyżeczki miodu na skórze i pozostawić na 10 minut. Następnie spłukać ciepłą wodą. Rób to kilka razy w tygodniu.
3
kurkuma trądzik różowaty
Kurkuma
Wymieszaj mieloną kurkumę z jogurtem naturalnym na gładką, jednolitą pastę. Nałóż ją na twarz i zostaw na 15 minut. Następnie spłucz pastę ciepłą wodą. Rób to codziennie, aby wykorzystać
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

ewelina
28.05.2019
z własnego doświadczenia z różowatym powiem Ci, że takie składniki, na które warto zwracać uwagę to na pewno ichtiol, alantoina, lanolina, kwas azelainowy. No i też coś nawilżającego np. ekstrakt z kasztanowca. Zwracaj uwagę na skład w kosmetykach, żeby te substancje aktywne były jak najwyżej ;)
ilona
27.05.2019
najlepiej używaj produktów z alantoiną, ichtiolem, super działa też ekstrakt z ruszczyka kolczastego, olejek różany, olejek z mięty zielonej. Poszukaj trochę i patrz na składy, bo najlepiej, żeby były jak najbardziej naturalne :)
hania
23.05.2019
Bo ostatnio rzucily mi sie w oczy jakieś kremy z wyciagiem z zielonej herbaty, olejem z glistnika itd.
hania
21.05.2019
chodziło mi bardziej o to, czy możesz powiedzieć, czego używasz :D sama informacja mi nie pomoże haha
ilona
16.05.2019
hm, zdawalo mi sie ze pisalam - tak, uzywam do pielegnacji, sama dieta to chyba jeszcze nikomu nie wystarczyla
hania
08.05.2019
ilona, a do pielegnacji czegos uzywasz, czy dieta ci wystarcza?
Ilona
15.04.2019
ja też co prawda zaczęłam od zmiany diety, bo przy różowatym to jest podstawa.
Binna
12.10.2018
Olle - i tylko tyle? A co z pielęgnacją skóry? Coś stosujesz?
Olle
21.09.2017
Mi pomogla dieta. I rezygnacja z mocnej herbaty i z kawy. O ile herbatę piję to miałam problem z kawą jednak lata przyzwyczajeń zrobiły swoje Jednak teraz nie piję i jednak jest lepiej.