zielone muffinki

Jak zrobić zielone muffinki?

agoludek - specjalista Tipy.pl
zielone muffinki
1 z 4
Zielone muffinki są lekko słodkie, wilgotne i zielone dzięki dużej zawartości szpinaku. Jeśli twoje dziecko jest niejadkiem, albo nie wiesz jak zachęcić je do jedzenia zdrowych warzyw, przygotowanie zielonych muffinek będzie doskonałym rozwiązaniem. Przepis jest niezwykle prosty zaś mak szpinaku jest prawie niewyczuwalny.
1
szpinak
Składniki:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody oczyszczonej
½ łyżeczki mielonej sody morskiej
1 duże jajko
¾ syropu klonowego
¾ szklanki mleka roślinnego
¼ szklanki oleju kokosowego
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
170 g świeżego szpinaku
2 średniej wielkości banany
2
masa szpinakowa
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Foremkę do muffinek wysmaruj tłuszczem. Włóż do foremki papilotki. W dużej misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól. W blenderze umieść jajko, syrop klonowy, mleko, olej kokosowy i wanilię. Szpinak umyj i dokładnie wysusz. Dodaj do blendera. Zmiksuj wszystkie składniki na gładką masę.
3
zielone muffinki
Do suchych składników dodaj zieloną masę. Wymieszaj wszystko dokładnie. Banany obierz ze skórki i rozgnieć widelcem na puree. Dodaj do miski. Wymieszaj. Ciasto nakładaj do foremek na ¾ wysokości. Piecz przez około 25 minut. Jeśli wykałaczka po wyjęciu z ciasta będzie czysta muffinki są upieczone. Ciastka możesz przechowywać w temperaturze pokojowej 3 dni. Zielone muffinki doskonale nadają się również do mrożenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Pieczony czosnek
rzeżucha
chipsy z jabłek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane