choroby tarczycy

4 rzeczy, które możesz zrobić dla swej tarczycy

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
choroby tarczycy
1 z 4
Tarczyca jest odpowiedzialna za wydzielanie hormonów i utrzymywanie poziomu energii. Zasadniczo tarczyca jest liderem układu hormonalnego. Tak więc, jeśli utrzymasz tarczycę w zdrowiu, wówczas twoje ciało będzie ci wdzięczne. Należy pamiętać, że tarczyca jest bardzo wrażliwa i narażona na toksyny środowiskowe, takie jak BPA, pestycydy i inne szkodliwe substancje. Zanieczyszczeń tych w zupełności uniknąć nie można, ale można podjąć pewne kroki, aby je zminimalizować. Oto kilka prostych sposobów, aby chronić tarczycę.
1
tarczyca choroby
Pij wodę bez fluoru
Fluor kiedyś przepisywano jako lekarstwo na nadczynność tarczycy. Niewielka dawka fluoru (2-5mg) dziennie przez kilka miesięcy znacznie obniża funkcjonowanie tarczycy. Picie wody wolnej od fluorków może obniżyć ryzyko zachorowania na niedoczynność tarczycy aż o 30%.

Unikaj substancji zaburzających gospodarkę hormonalną
Ftalany są toksynami stosowanymi do wytwarzania tworzyw sztucznych, ale są one również wykorzystywane w niektórych produktach higieny osobistej. Toksyna ta może sabotować funkcjonowanie tarczycy. Niedawne badania wykazały, że ftalany znajdują się również w wodzie. Unikanie substancji zaburzających pracę hormonów jest kluczem dla zdrowia tarczycy. Badania sugerują, że dodanie kurkumy do swojej diety można pomóc tarczycy złagodzić podrażnienia i szkody spowodowane przez toksyny.
2
bez glutenu
Bez glutenu
Gluten zawiera białko o nazwie gliadyna. Białko to nie jest znane organizmowi, układ immunologiczny może je zaatakować. Gdy ktoś nie toleruje glutenu lub problemy z tarczycą, gliadyna postrzegana jest przez organizm jako niezbędny dla organizmu enzym zwany transglutaminą. Enzym ten używany jest do tworzenia wiązań chemicznych w tarczycy. Tak więc złe rozpoznanie skutkuje atakiem układu immunologicznego na tarczyce. Dlatego dieta bezglutenowa u osób z problemami tarczycy wydaje się zasadna.
3
owoce morza
Dostarczaj niezbędnych składników odżywczych
Głodująca tarczyca nie jest zdrową tarczycą. Spożywanie odpowiedniej ilości odpowiednich składników odżywczych jest absolutną koniecznością. Dwa najważniejsze składniki dla tarczycy to jod i selen. Jod jest ważnym składnikiem, dzięki niej tarczyca produkuje hormony. Pamiętaj, aby spożywać dużo pokarmów bogatych w jod. Znajdziesz je w wodorostach, owocach morza i jogurcie naturalnym. Selen jest zaangażowany w kilka procesów fizjologicznych, w tym syntezy DNA, naprawę komórkową i reprodukcję. Lecz największa koncentracja tego pierwiastka znajduje się w tarczycy. Odgrywa on kluczową rolę w syntezie hormonów i metabolizmie. Źródłem selenu są owoce morza, jaja, nabiał, ziarna, szpinak oraz orzechy brazylijskie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

nadpotliwość dłoni
nadmierna potliwość pach
hormony a tycie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane