Bieganie w ciąży

Jak bezpiecznie biegać będąc w ciąży?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Kochasz biegać, ale zaszłaś w ciąże? Możesz kontynuować swoją pasję, jeżeli będziesz przestrzegała kilku ważnych zasad. Nie zapominaj, że niebawem będziesz miała dziecko, twoje ciała sie zmienia i musisz być bardzo ostrożna. Ten nieduży wysiłek fizyczny wyzwoli w tobie nowe pokłady dobrego humoru i sporą dawkę energii na cały dzień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, których musisz przestrzegać, jeśli chcesz biegać.
1
Przedyskutuj swoje plany z lekarzem prowadzącym.
2
Pij dużo wody, aby nie odwodnić organizmu. Wybieraj chłodniejsze pory dnia, czyli wczesne ranki, albo wieczory.
3
Używaj urządzenia mierzącego puls, aby kontrolować jego poziom. Poprawny wynosi około 140 uderzeń na minutę. Ustal bezpieczny poziom swojego pulsu z lekarzem.
4
Biegaj po płaskim terenie, unikaj terenów górzystych.
5
Zaopatrz się w dobrze trzymający piersi biustonosz.
6
Zakładaj pas podtrzymujący brzuch. Ubezpieczy nie tylko Twój brzuch, ale również kręgosłup. Ponadto będzie delikatnie podtrzymywał brzuszek.
7
Kobiecie ciężarnej zmienia się centrum grawitacji. Biegnąc dopasuj długość kroku do własnych potrzeb, abyś nie straciła równowagi i czuła się komfortowo.
8
Zanim rozpoczniesz bieg, zawsze pamiętaj o rozgrzewce i po skończonym biegu wykonaj ćwiczenia rozciągające.
9
Używaj wygodnych butów, dobrze trzymających kostkę.
?

Wskazówki
* Ćwiczenie podczas ciąży, są dobrym nawykiem, wyzwalają energie, niwelują złe humory, i pomagają utrzymać szybko wrócić do formy po porodzie.
* Jak w każdym programie ćwiczeń, zawsze konsultuj swoje plany z lekarzem prowadzącym.
* Zawsze słuchaj swojego ciała, i jakikolwiek niepokojący ból konsultuj z lekarzem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

milena
18.07.2012
Zgadzam sie z Wami ze zajęcia z aqua aerobiku jednak sa tutaj najlepszym rozwiązaniem i rzeczywiscie tez polecam w takim stanie. Na pewno wpływaja pozytywnie na wzmocnienie naszego kręgosłupa.
MamaOli
22.03.2011
aqua earobik jest świetny jednak w moim przypadku to było za mało. do tego dochodziło jeszcze normalne pływanie, zajęcia aerobowe dla kobiet w ciąży i długie spacery.
kaja
18.03.2011
Moje drogie,a moze zamiast biegać w ciązy i jeszcze do tego wszystkiego przeciążac stawy to lepiej jest pochodzić sobie na troszke łagodniejsze ćwiczenia jak chociażby aqua aerobik.Co o tym myślicie ?
Kindella
25.10.2010
myślę że buty to bardzo ważna sprawa, nie należy ich odkładać na koniec - a w tej konkretnej sytuacji amortyzacja to podstawa... są buty, które mają odpowiednie systemy amortyzujące, np NewBalance - i mimo to, że są markowe, nie kosztują fortuny - np ten model http://tnij.org/irev z dwoma systemami amortyzacji to koszt 150 zł, a więc standardowa cena, za niestandardowe obuwie ;)