alkohol i leki

Dlaczego leki nie powinny nigdy być mieszane z alkoholem?

darek_25041 - specjalista Tipy.pl
alkohol negatywne skutki
5 z 5
Alkohol nazywany również cichym zabójcą. Kto nie chce się napić? Aktywność ta wydaje się być nieszkodliwa, zwłaszcza kiedy chcesz się tylko relaksować. Przykładowo leki takie jak statyny Crestol i Lipitor zmieszany z alkoholem może być bardzo szkodliwy dla wątroby, a nawet spowodować katastrofę. Najgorsze jest to, że nigdy nie wiesz w jakim stanie jest Twoja wątroba, bo to wymaga wykonania testu funkcji wątrobowych. Przyznajmy sobie szczerze jaki procent ludzi wykonuje to badanie jeśli nie widzi takiej potrzeby? Idąc dalej, jaki procent pijących kontroluje stan swojej wątroby? Można się domyśleć, że statystyki wyglądałyby niezbyt optymistycznie. Oprócz tego, alkohol może mieć katastrofalny wpływ na zdrowie, kiedy stosujesz leki. Przykładowe reakcje jakie mogą wystąpić to: erozja i podrażnienie żołądka, podrażnienie podszewki przełyku (które może doprowadzić do wrzodów), krwawienie żołądka w połączeniu z lekami przeciwbólowymi, zwiększone działanie uspokajające leków na sen, mogące powodować zawroty głowy, senność, oraz stanowczy wzrost ryzyka urazów i wypadków, obniżenie ciśnienia krwi. Alkohol niszczy również bezpowrotnie neurony naszego mózgu.

Powiązane porady

papieros
Odwołanie od decyzji NFZ w sprawie sanatorium - wzór
wybuch jądrowy

Komentarze (0)

* Pola wymagane