Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Bezpieczeństwo Osobiste > Dlaczego leki nie powinny nigdy być mieszane z alkoholem?

Dlaczego leki nie powinny nigdy być mieszane z alkoholem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Promocja piwa w sklepie, lampka wina do obiadu, nowy rok, urodziny, imieniny- wiele sytuacji wiąże się zwykle z nawet niedużym spożyciem alkoholu. W tym artykule chciałbym ci opowiedzieć o zagrożeniu, jakie niesie ze sobą stosowanie lekarstw wraz z alkoholem lub narkotykami. Niezależnie od tego, czy pacjent przyjmuje antybiotyki, leki przeciwdepresyjne, przeciwbólowe, na cukrzycę lub łączy je z narkotykami i alkoholem, zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia skutków ubocznych. Najczęściej występujące to: nudności, wymioty, biegunka, zawroty głowy, bóle głowy, które mogą się nasilać, senność, rozstrój żołądka oraz palpitacje serca. Niekorzystne objawy mogą minąć, ale równie dobrze mogą skończyć się bardziej tragicznie.
1
stosowanie lekarstw
Stosowanie lekarstw z narkotykami i/lub z alkoholem spowalnia regenerację twojego organizmu, co może powodować zatrzymanie procesu zdrowienia, jeśli jesteś chory, a dodatkowo zwiększać ryzyko infekcji. Mieszanka taka może również uniemożliwić spokojny, zdrowy sen, pozbawia organizm ważnych składników odżywczych oraz zmniejsza poziom energii.
Kolejną negatywną cechą jest pogorszenie objawów depresji lub stanów lękowych. Jeśli spożywasz leki antydepresyjne, powinieneś unikać alkoholu oraz narkotyków. Spowalniają one funkcjonowanie centralnego układu nerwowego, co ujemnie wpływa na umiejętność myślenia, koncentracji, a także reakcji- jest to spowodowane silnym działaniem neurologicznym.
2
picie alkoholu niezdrowe
W konsekwencji tego możesz odczuwać senność, zmęczenie, niechęć do robienia czegokolwiek, a także problemy z koncentracją. W takim przypadku nie należy prowadzić pojazdów. Podsumowując - działając w ten sposób, pogarszasz swoją depresję, z której ciężej jest się wyleczyć niż ją pogłębić.
Czy alkohol i narkotyki mają ten sam efekt, jeśli przyjmuję inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny lub leki z grupy SSRI? Eksperci nie potwierdzili jeszcze wyników badań, nie mniej jednak zgadzają się z tym, że lepsze będzie dla Ciebie unikanie alkoholu całkowicie, przynajmniej na czas leczenia.
3
leki
Czy narkotyki i alkohol zmniejszają efektywność lekarstw? Można powiedzieć, że skutki uboczne są czymś, na co można wpływać. Teoretycznie w przypadku leków przeciwdepresyjnych czy pigułek antykoncepcyjnych nie stwierdzono zmniejszenia skuteczności działania, co nie znaczy, że przyjmowanie leków przed, po i w trakcie spożywania alkoholu jest porządku- w zależności od producenta, w tabletkach może znajdować się składnik pomocniczy, który może zareagować z alkoholem. W przypadku pozostałych grup farmaceutyków jest prawdą, że narkotyki i alkohol zmniejszają ich skuteczność. Dzieje się tak, ponieważ alkohol „staje na drodze” enzymom metabolizującym lek, co sprawia, że w konsekwencji mniejsza ilość farmaceutyku zostaje wykorzystana przez organizm. Przykładowo w przypadku leków na ciśnienie krwi, kiedy pomieszamy je z alkoholem, zmniejsza się wpływ beta-brokerów. Może to prowadzić do bólu w klatce piersiowej, zaburzeń rytmu serca, a nawet ataku serca.
4
alkohol negatywne skutki
Alkohol nazywany jest również cichym zabójcą. Kto nie chce się napić? Aktywność ta wydaje się być nieszkodliwa, zwłaszcza kiedy chcesz się tylko relaksować. Przykładowo leki takie jak statyny Crestol i Lipitor zmieszany z alkoholem może być bardzo szkodliwy dla wątroby, a nawet spowodować katastrofę. Najgorsze jest to, że nigdy nie wiesz, w jakim stanie jest twoja wątroba, bo to wymaga wykonania specjalistycznego testu. Przyznajmy szczerze, jaki procent ludzi wykonuje to badanie, jeśli nie widzi takiej potrzeby? Idąc dalej, jaki procent pijących kontroluje stan swojej wątroby? Można się domyśleć, że statystyki wyglądałyby niezbyt optymistycznie. Oprócz tego, alkohol może mieć katastrofalny wpływ na zdrowie, kiedy stosujesz leki. Przykładowe reakcje, jakie mogą wystąpić to: erozja i podrażnienie żołądka oraz podszewki przełyku (które może doprowadzić do wrzodów), krwawienie żołądka, zwiększone działanie uspokajające leków na sen, mogące powodować zawroty głowy, senność oraz stanowczy wzrost ryzyka urazów i wypadków oraz obniżenie ciśnienia krwi. Alkohol niszczy również bezpowrotnie neurony naszego mózgu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podpaski od bardzo dawna używane są przez kobiety podczas miesiączki. Obecnie istnieje ogromny wybór różnego rodzaju...
Jak założyć podpaskę?
Podpaski od bardzo dawna używane są przez kobiety podczas miesiączki. Obecnie istnieje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt