babka zwyczajna

Jakie właściwości posiada babka lancetowata i zwyczajna?

jolanda - specjalista Tipy.pl
babka zwyczajna
1 z 4
Obydwa gatunki mają takie samo zastosowanie. Rosną na polnych drogach, miedzach, wilgotnych nieużytkach i na rowach. Babkę w postaci syropu stosuje się głównie przy schorzeniach dróg oddechowych, szczególnie przy silnym zaflegmieniu i uciążliwym kaszlu. W wypadku zapalenia oskrzeli zalecane jest picie herbatki z mieszanki babki i macierzanki. Przeciwko tworzeniu się kamieni wskazane jest stosowanie nasion babki w ilości 8 g dziennie, oprócz tego należy pić herbatkę. Babkę można stosować również zewnętrznie poprzez roztarcie świeżego liścia, a pomaga przy skaleczeniach, pęknięciach i owrzodzeniach.
1
babka zastosowanie
Syrop z babki lancetowatej oczyszcza krew ze szkodliwych produktów przemiany materii i czynników chorobotwórczych, stosując codziennie 1 łyżkę stołową syropu przed posiłkiem (dzieciom podajemy 1 łyżeczkę ). Zastosowanie lecznicze mają wszystkie gatunki babki i wszystkie części tej rośliny: korzenie, ziele, kwiaty i nasiona. Babka najskuteczniej oczyszcza krew, płuca i żołądek dlatego zalecana jest osobom cierpiącym na niedokrwistość, i mającym problemy z nerkami i płucami. Babka od dawna jest popularnym środkiem na rany. W tym celu można zastosować roztarty liść. Liście babki włożone do butów usuwają pęcherze na stopach.
2
babka liście
Przygotowanie herbatki z babki i macierzanki:
Szklanka zimnej wody, plasterek cytryny bez skórki i łyżeczka kandyzowanego cukru, ogrzewaj do wrzenia. Zestaw naczynie z ognia, dodaj 1 łyżeczkę mieszanki ziół i pozostaw na pół godziny. Możesz pić herbatkę cztery do pięciu razy na dzień. Herbatkę przygotowuj za każdym razem świeżą i pij małymi łyczkami tak gorącą jak tylko możliwe.

Herbatka:
1 kopiastą łyżeczkę liści zalej 1/4 l gorącej wody i pozostaw do naciągnięcia.
3
babka liście
Papka z liści:
Świeże liście babki lancetowatej lub babki zwyczajnej umyj i rozgnieć na desce wałkiem do ciasta. Papkę przykładaj na chore miejsca.

Syrop:
4 pełne garście umytych liści przemiel w maszynce do mielenia mięsa. Do papki dolewaj wodę w takiej ilości aby papka nie przywierała do naczynia,następnie dodaj 300 g cukru i 250 g miodu. Naczynie postaw na małym ogniu i ciągle mieszając podgrzewaj do momentu aż powstanie gęsta ciecz, którą przelejesz do słoiczków. Syrop przechowuj w lodówce.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

leczenie anemii
zapalenie zatok
aloes

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane