pomysł

Jak się przekwalifikować?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

Jeżeli zostałeś niedawno zwolniony i wszyscy przekonują cię, że nie ma zbyt wielu miejsc pracy w danym zawodzie, przekwalifikowanie się może być dla ciebie najlepszym rozwiązaniem. Wiele osób korzysta całe życie z raz nabytych umiejętności, jednak, kiedy nie ma pracy warto spróbować poszerzyć swoje kwalifikacje i nauczyć się czegoś nowego, lub spróbować wykorzystać posiadaną wiedzę w zupełnie innej dziedzinie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą ułatwić ci przekwalifikowanie się.
1
Na początek musisz zadać sobie kilka trudnych pytań: Co lubisz robić? Co najbardziej podoba ci się w twojej pracy? No i najważniejsze, jakie posiadasz umiejętności?
2
Teraz pomyśl komu zazdrościsz pracy. Zapytaj tych osób jak oni czują się w swojej roli, co ich inspiruje i jakie są umiejętności potrzebne do tej pracy?
3
Wreszcie musisz się zastanowić, jaka jest twoja pasja. Co chciałbyś robić w życiu gdyby nie względy praktyczne? Wyobraź sobie, że masz taką pracę, że codziennie nie możesz się doczekać, kiedy do niej pójdziesz.
4
Możesz ułożyć plan kariery. Rozważ gdzie chcesz pracować i dowiedz się jak się tam dostać. To ważne by wziąć sprawy w swoje ręce, a nie tylko czekać biernie na to, co się wydarzy.
5

Na koniec wykonaj następujące czynności by zrobić kolejny krok na przód.

Twój nowy zawód:

Jakie cechy powinien mieć?
Jakich cech mieć nie powinien?

Jak dostać się do nowej pracy?
Dowiedz się wszystkiego o nowej gałęzi przemysłu.
Jakie nowe umiejętności będą ci potrzebne?

Przekwalifikowanie:
Co musisz zrobić by się przekwalifikować?
Jakie praktyki zawodowe lub dyplomy będą ci potrzebne?

Termin:
Jak długo potrwa przekwalifikowanie się?

Koszty:
Ile to będzie kosztować?
Czy możesz dostać zwrot kosztów, dotację, lub pożyczkę na przekwalifikowanie się?

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

browne
12.09.2012
Bełkot