Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Uzależnienia > 6 reakcji, jakie zachodzą w organizmie człowieka po alkoholu

6 reakcji, jakie zachodzą w organizmie człowieka po alkoholu

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Być może sądzisz, że codzienne wypicie drinka po pracy nie jest niczym groźnym, jednak badania wykazują, że jest inaczej. Nawet niewielka ilość alkoholu wypijana codziennie wystarczy, by wyrządzić szkody w różnych organach ciała. Zanim weźmiesz kolejny łyk whiskey po całym dniu pracy, weź pod uwagę wpływ, jaki będzie ona miała na Twój organizm.
1
pijany człowiek
Mózg
Alkohol oczywiście wpływa na mózg po dłuższym stosowaniu, jednak jego działanie krótkoterminowe jest równie zatrważające. Alkohol ogranicza możliwości mózgu do wysyłania wiadomości odpowiedzialnych za przechowywanie wspomnień i ich odtwarzanie. Powoduje też zaniki pamięci. Każdy, kto wypił trochę za dużo alkoholu wie, że jego ruchy stają się mniej kontrolowane, a jasne myślenie stanowi nie lada wyzwanie.

Skóra
Często zapomina się o tym, że skóra to jeden z organów naszego ciała i ona również może się zmieniać pod wpływem alkoholu. Alkohol powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i odpowiada za podpuchnięte i podkrążone oczy, jakie mamy po wypiciu kilku drinków za dużo. Znaczne ilości alkoholu niszczą delikatne naczynia krwionośne na twarzy, co nadaje jej specyficzne, czerwono-bordowe zabarwienie.
2
sport a picie alkoholu
Mięśnie
Jeśli treningi sportowe są dla Ciebie ważne, musisz wiedzieć, jaki wpływ będzie miało na Twoje mięśnie wypijanie kilku drinków dziennie. Nie chodzi tylko o kaca, który odbierze Ci motywację, by pójść na siłownię następnego dnia. Badania wykazują, że alkohol wpływa na syntezę białka, czyli proces, którego efektem jest budowa mięśni. Twój organizm nie będzie miał więc możliwości budowania mięśni po treningu. Stałe spożywanie alkoholu związane jest też z utratą masy mięśniowej i ogólną utratą masy ciała.

Żołądek
Podczas picia, alkohol wchłaniany jest do krwiobiegu, jednak nie w całości. Część przechodzi przez cały przewód pokarmowy. Pozostaje przez pewien czas w żołądku, podrażniając jego ścianki. To z kolei prowadzi do zwiększonej produkcji kwasów trawiennych. Nadmierne spożywanie alkoholu prowadzi do ograniczenia możliwości trawienia pokarmu przez organizm. Stałe podrażnienie z kolei powoduje w końcu uszkodzenia w ściankach żołądka.
3
picie a zdrowie
Serce
Tak, alkohol także wpływa na pracę serca i jest to kolejny powód, dla którego nie powinno się go nadużywać. Długotrwałe nadużywanie alkoholu wpływa na nasz puls. Zaburza jego rytm i przyspiesza bicie serca. Arytmia może się pojawić nawet wtedy, gdy upijamy się okazyjnie. Badania wykazały, że zagrożenie wystąpienia udaru niedokrwiennego jest aż o 65% większe u alkoholików niż u osób niepijących.

Penis
Jeśli żadna z poprzednich informacji nie zwróciła Twojej uwagi, ta z pewnością nie pozostawi Cię obojętnym. Alkohol nie tylko osłabia libido. Zmniejsza też przepływ krwi do penisa, osłabiając lub uniemożliwiając erekcję.
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy z nas kiedyś znajdzie się w takiej sytuacji, w której będzie musiał wypić więcej alkoholu, niż pozwalają mu jego...
Jak pić, żeby się nie upić?
Każdy z nas kiedyś znajdzie się w takiej sytuacji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt