Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Suplementy Żywieniowe > Magnez i jego rola w organizmie

Magnez i jego rola w organizmie

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Magnez odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Jest składnikiem kości, bierze udział w syntezie związków energetycznych, odpowiada za działanie układu sercowo-naczyniowego, działa uspokajająco i odprężająco, reguluje napięcie mięśni. To tylko niektóre z niezwykłych korzyści, jakie kryje w sobie magnez. Jak widać, prawidłowy poziom tego pierwiastka w organizmie jest niezwykle ważny dla kondycji fizycznej i psychicznej.
1
rola magnezu w organizmie
Objawy niedoboru magnezu
Organizm w wieloraki sposób sygnalizuje, że poziom magnezu w organizmie jest za niski. Niedobór magnezu może objawiać się bezsennością, skurczami mięśni, drżeniem rąk i powiek, bólami głowy, ciągłym zmęczeniem i brakiem koncentracji, nadciśnieniem. W ekstremalnych sytuacjach, gdy dojdzie do dużego ubytku magnezu, może wystąpić trwały skurcz mięśnia sercowego i przerwanie jego pracy. Jest to jednak sytuacja bardzo rzadko spotykana.
2
pestki dyni
Jak uzupełnić niedobór magnezu?
Magnez obecny jest w wielu produktach: bananach, awokado, pestkach dyni, kaszy gryczanej, kakao, roślinach strączkowych. Jego przyswajalność nie przekracza jednak 40%, dlatego w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na ten pierwiastek, konieczna jest suplementacja. Na rynku dostępnych jest wiele suplementów w formie tabletek musujących lub kapsułek, warto więc wybrać produkt odpowiedni dla siebie. Pomóc nam może lekarz rodzinny lub farmaceuta. Magnezowy suplement powinien zawierać witaminę B6, która zwiększa przyswajalność pierwiastka o około 30%.
3
picie wody
Innym cennym źródłem magnezu jest woda mineralna. Przed dokonaniem zakupu warto zapoznać się z treścią etykiety na opakowaniu i wybrać produkt wysokozmineralizowany, o dużej zawartości magnezu (więcej niż 50 mg/l).

Coraz bardziej popularne staje się również sięganie po jonizowaną wodę alkaiczną. Woda jonizowana występująca w przyrodzie pochodzi z topniejących lodowców. Niestety, większość z nas nie ma dostępu do takiej naturalnej wody żywej, dlatego alkaliczną wodę jonizowaną wytwarza się w procesie elektrolizy.
4
suplementy magnez
Wodę o wysokiej zawartości magnezu można też przygotować samodzielnie. Wystarcza butelka wody gazowanej (o śladowej ilości innych minerałów) i mleko magnezowe (dostępne w aptekach), które zawiera wodorotlenek magnezu. 45 ml mleka dodajemy do butelki schłodzonej wody gazowanej i potrząsamy intensywnie przez około 30 sekund. Następnie odstawiamy do lodówki na 30 minut, a po tym czasie ponownie potrząsamy. Przygotowana w ten sposób woda zawiera około 1500 mg wodorowęglanu magnezu. Jednorazowo należy pić tylko pół szklanki wody, którą cały czas przechowujemy w lodówce.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prawidłowe stężenie magnezu w organizmie może prowadzić do niezwykłych korzyści dla zdrowia. Jeśli masz niski poziom...
Woda magnezowa na ból głowy i mięśni
Prawidłowe stężenie magnezu w organizmie może prowadzić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt