Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Testy medyczne, o których każda kobieta powinna pamiętać

Testy medyczne, o których każda kobieta powinna pamiętać

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jednym ze sposobów na dbanie o swoje zdrowie jest konsultowanie się z lekarzem i poddawanie testom medycznym. Dzięki nim można bowiem wykryć problemy we wczesnej fazie ich powstawania, przez co nie mają one szans rozwinąć się w poważne schorzenia. Szczególnie kobiety powinny pamiętać o konieczności wykonywania badań odpowiednich dla ich wieku, dzięki czemu zapewnią sobie zdrowie i energię do prowadzenia aktywnego życia do późnych lat.
1
cytologia
Cytologia, czyli test na obecność raka szyjki macicy
Jest to standardowy test pozwalający wykryć raka szyjki macicy u kobiet. Bada on obecność komórek nowotworowych na szyjce macicy, jak również obecność komórek nieprawidłowych, które mogą w przyszłości przekształcić się w nowotworowe. W trakcie badania lekarz ginekolog pobiera próbkę komórek. Próbka ta jest następnie przesyłana do laboratorium do analizy.
2
mamografia
Mammografia - badanie na obecność raka piersi
Mammografia oznacza specjalny rodzaj badania rentgenem, dzięki któremu można wykryć nieprawidłowości i zmiany nowotworowe w tkance, z której zbudowane są piersi. Dzięki badaniu uzyskujemy obraz tkanki znajdującej się wewnątrz nich. Kiedy pojawiają się nieprawidłowości, lekarz prowadzący nakaże wykonanie dodatkowych testów. Mammografia jest prostym i bezbolesnym testem, który trwa tylko kilka minut a może uratować kobiecie życie.
3
test na raka
Test kałowy utajony na raka jelita grubego
Test ten wykrywa utajona krew w próbce kału pacjenta, dzięki któremu możliwe jest wykrycie nowotworu w systemie jelitowym. Badanie to jest bardzo proste i bezbolesne. Badany przedstawia niewielką próbkę swojego kału, która jest poddawana testowi w laboratorium.
4
ciśnienie krwi
Badanie ciśnienia krwi
Pomiar ciśnienia krwi oznacza pomiar siły, z jaką krew płynie przez naczynia krwionośne w twoim ciele. Ciśnienie krwi mierzone jest za pomocą ciśnieniomierza. Badanie to ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu udarom wywołanym zbyt wysokim ciśnieniem krwi. Badanie jest bardzo proste i bezbolesne.
Przeczytaj teraz: Kiedy zrobić mammografię?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lena - 2017-06-16
Wszystko, tylko nie mammografia ! Wkładanie piersi w imadło na pewno zdrowiu nie służy. Unikam tego badania, choć miałam wycięty guzek, którego mammograf nie widział, ale żaden lekarz nie zlecił mi kontrolnego usg. Przez kilka lat wysyłali tylko na mammografię. W końcu musiałam zrobić usg prywatnie ! Znowu pojawił się jakiś guzek, więc dałam się OSTATNI raz namówić na mammografię. Znowu nic badanie nie wykazało, ale zlecono mi usg, bo niby to z prywatnego gabinetu było za mało opisane. "Tu nie ma wszystkiego" - usłyszałam. Zrobiłam więc usg w poradni onkologicznej, a tam żadnego guzka nie zauważono i opis był zupełnie skąpy. I komu wierzyć ? Dziś mam wizytę kontrolną. Przerejestrowałam się, bo co roku odwiedzać konowałów, to za często.
 
Wizyta u ginekologa dla wielu kobiet jest krępującym doświadczeniem. Nie zdają sobie one sprawy, że regularne badania...
Jakie badania ginekologiczne należy robić regularnie?
Wizyta u ginekologa dla wielu kobiet jest krępującym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt