Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Codzienna higiena > Najczęstsze błędy podczas dbania o higienę

Najczęstsze błędy podczas dbania o higienę

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Od dzieciństwa większość z nas uczono, jak dbać o higienę osobistą. Wszystko, począwszy od mycia zębów, kąpieli, zakładania czystych ubrań aż do mycia rąk przed jedzeniem, jest wprowadzane do naszych nawyków w bardzo młodym wieku. Te nawyki stają się rutynową częścią życia. Jednak, jeśli chodzi o higienę osobistą, wielu z nas popełnia kilka typowych błędów i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Oto najczęstsze przewinienia, których trzeba się pozbyć.
1
kaszel
Nie zakrywanie ust podczas kaszlu lub kichania
Jest bardzo ważne, aby zasłaniać usta podczas kaszlu lub kichania, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się zarazków. Ale niestety, co może zaskakiwać, duży odsetek osób nie stosuje tego higienicznego zwyczaju.
Statystycznie jedna na cztery osoby obserwowane w warunkach publicznych nie zakrywa ust, gdy kaszle lub kicha. Tymczasem nawyk ten to nie tylko oznaka dobrych manier. Jest to również ważne, aby zapobiegać wybuchom epidemii chorób zakaźnych.

Nie mycie rąk po skorzystaniu z toalety
Badania sugerują, że aż 10 procent ludzi pomija mycie rąk, 33 procent nie stosuje mydła, a prawie wszyscy nie myją rąk wystarczająco długo. Czy korzystasz z toalety w domu, czy w miejscu publicznym, umyj ręce wodą z mydłem.
2
stara szczoteczka do zębów
Niedbanie o szczoteczkę
Jeśli chodzi o zdrowie jamy ustnej, ważne jest nie tylko mycie zębów, ale także to, w jaki sposób dbasz o szczoteczkę do zębów. Większość z nas ma zwyczaj płukania jej po każdym użyciu, ale zazwyczaj chowa się ją się w szafce, kiedy jest jeszcze mokra. To powszechny błąd. Wilgoć na szczoteczce jest pożywką dla bakterii, a kiedy następnym razem jej używasz, pozwalasz wprowadzić wiele bakterii do swoich ust. To z kolei może powodować nieprzyjemny zapach i choroby dziąseł.

Korzystanie z patyczków higienicznych do czyszczenia uszu
Nauczono nas od dzieciństwa używać regularnie patyczków higienicznych do czyszczenia uszu z nagromadzonej woskowiny. Cóż, jak się okazuje, ta ostatnia w rzeczywistości nie jest aż tak zła dla ciebie.
Woskowina w uchu zapobiega infekcjom, a także zatrzymuje ciała obce, takie jak kurz, a nawet małe owady przed dostaniem się do wnętrza ucha.
3
po treningu
Unikanie prysznica po treningu
Treningi to świetny sposób, aby być zdrowym i zachować figurę. Ale jeśli nie bierzesz po nich prysznica, to robisz duży błąd. Dzięki niemu przede wszystkim twoje ciało będzie ładnie pachnieć. Po drugie pozbędziesz się ze skóry potu, który umożliwia bakteriom mnożenie się bez ograniczeń, co z kolei może prowadzić do powstania wysypki i wyprysków
Jeśli nie masz możliwości wzięcia prysznica, przynajmniej zmień ubrania tak szybko, jak to możliwe (dotyczy to także bielizny).

Nie czyszczenie powszechnie używanych sprzętów domowych
Jeśli bardzo chcesz utrzymać dom w czystości i porządku, nie możesz zapomnieć o czyszczeniu powszechnie używanych przedmiotów gospodarstwa domowego, takich jak piloty, klamki, klawiatury komputerowe, smartfony, laptopy i prysznic. Pomijanie tych czynności to powszechny błąd.
4
nitkowanie zębów
Nieprawidłowa utylizacja produktów higieny intymnej
Dorośli powinni wiedzieć, że nie wszystko może być spłukiwane w toalecie. Dotyczy to przede wszystkim podpasek i tamponów. Jest to kolejny błąd higieniczny, który popełnia wiele kobiet.
Wrzucanie tych produktów do toalety może powodować jej zatkanie. Samo umieszczenie zużytych i zabrudzonych podpasek czy tamponów do kosza na śmieci nie jest higieniczne. Produkty te mogą stać się pożywką dla bakterii chorobotwórczych. Będą również źródłem nieprzyjemnego zapachu.

Nienitkowanie zębów
Nitkowanie zębów wydaje się irytujące, ale jest ważnym krokiem higieny jamy ustnej, którego nie wolno pomijać. Jeśli nie czyścisz zębów przynajmniej raz dziennie, może to prowadzić do wzrostu bakterii wewnątrz jamy ustnej i ostatecznie spowodować problemy z dziąsłami. Nawet jeśli dokładnie myjesz zęby, nitkowanie pomaga zachować zdrowe dziąsła poprzez pozbycie się bakterii i resztek jedzenia poniżej linii dziąseł oraz zapobiega zapaleniu dziąseł, ich recesji i nieświeżemu oddechowi.
5
złuszczanie skóry
Zbyt częste złuszczanie skóry
Złuszczanie to świetny sposób, aby usunąć martwe komórki skóry. Ale kiedy odbywa się zbyt często, to popełniamy wielki błąd dla zdrowia twojej skóry.
Złuszczanie może na co dzień podrażniać skórę wrażliwą i ze skłonnością do trądziku oraz pozbawiać z naturalnych olejów, co może być przyczyną wyprysków. Złuszczanie stosuj tylko dwa lub trzy razy w tygodniu, jeśli masz skórę normalną lub mieszaną, a tylko raz w tygodniu, jeśli masz skórę suchą i wrażliwą.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lula - 2017-05-08
To, że nie można wrzucać podpasek do toalety to zrozumiałe. Ale wrzucanie do kosza jest niehigieniczne?! To co kobiety mają z nimi robić? Palić?
 
Uśmiech wiele mówi o człowieku. Wyraża szczęście, pewność siebie i ciepło, a dodatkowo sprawia, że jesteśmy bardziej...
8 rzeczy, które niszczą twoje zęby
Uśmiech wiele mówi o człowieku. Wyraża szczęście...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt