buraki zdrowie

Warzywa, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie

jolanda - specjalista Tipy.pl
buraki zdrowie
1 z 4
Buraki powinny znaleźć się na czele listy produktów stosowanych w zdrowej diecie, gdyż w ich składzie znajdują się niezbędne składniki odżywcze, takie jak witaminy z grupy B, żelazo, mangan, miedź, magnez oraz potas. Ponadto te rubinowe klejnoty są prawdziwą kopalnią potrzebnych dla twojego zdrowia wartości odżywczych, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
1
miska buraków
Buraki można spożywać na surowo, pieczone i gotowane. Dobroczynnie na nasze zdrowie wpływają też ich liście. Nie warto ich wyrzucać choćby dlatego, że dostarczą nam solidnej porcji potasu (644 mg na ½ kubka). A ten pierwiastek jest dla nas wyjątkowo cenny. Badania wykazały, że spożywanie pokarmów bogatych w potas i sód może obniżyć ryzyko chorób serca oraz udaru. Ponadto buraki są niskokaloryczne i nie powodują podwyższenia cholesterolu, a także mają najwyższą zawartość cukru ze wszystkich warzyw.
2
sok z buraków
Buraki zwiększają wytrzymałość

Brytyjscy naukowcy przeprowadzili badania na sportowcach, którym podawano przed treningiem sok z buraków zmieszany z odrobiną soku jabłkowego i okazało się, że mieli większą wytrwałość i niższe ciśnienie krwi od sportowców, którzy nie stosowali soku. Wzmocnienie wydajności zawdzięcza się azotanom występującym w korzeniu. Dodatkowe testy sugerują, że mieszanka soku buraczanego z jabłkowym sprawi, że codziennie czynności (np. chodzenie) staną się mniej męczące u seniorów.

Buraki zmniejszają ryzyko demencji

Buraki zawierają wysokie stężenie azotanów, a bakterie obecne w jamie ustnej przekształcają je w azotyny, które zwiększają przepływ krwi w całym organizmie, w tym do mózgu. Badania wykonane na osobach starszych, którym podawano do picia bogaty w azotany sok z buraków wykazały, że związki te pełnią ważną rolę w tkankach niedotlenionych, gdyż tlenek azotu rozszerza naczynia krwionośne, a tym samym poprawia dopływ krwi i tlenu.
3
buraki
Buraki w walce z zaparciami

Błonnik zawarty w burakach wyjątkowo dobroczynnie wpływa też na nasz układ trawienny. Stymuluje metabolizm i usuwa zaparcia.

Zalety buraków

Buraki zwiększają przepływ krwi, regulują poziom cholesterolu oraz wspierają pracę wątroby. Ponadto okazują się bardzo skuteczne w walce z anemią i w detoksykacji organizmu. Hamują proces starzenia się organizmu i chronią naczynia krwionośne. Są również bogate w przeciwutleniacze, celulozę i pektyny, które skutecznie stymulują trawienie oraz minimalizują ryzyko wystąpienia chorób wątroby.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak gotować szparagi?
Jak gotować ziemniaki?
fasola szparagowa

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

anita
10.06.2018
w sumie chyba większość warzyw jest dobra... na pewno są lepsze od mięsa. a jak ktoś jest na diecie, to powinien jeść przede wszystkim warzywa.