Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Żywność > Dlaczego nie należy jeść makaronu instatnt?

Dlaczego nie należy jeść makaronu instatnt?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Makaron instant to dość popularny produkt, chętnie zjadany przez wiele osób na obiad lub kolację. Szczególnie cieszy się popularnością wśród osób, którzy nie przywiązują wagi do tego co zjadają, nie mają czasu lub chęci, aby ugotować coś zdrowego lub po prostu nie posiadają środków pieniężnych – dotyczy to szczególnie studentów. Prawdopodobnie wielu miłośników makaronu instant myśli, że zjedzenie zupki w proszku z dodatkiem makaronu, jest zdrowsze niż zjedzenie pizzy lub hamburgera. Niestety, prawda o makaronie instant jest brutalna i o wiele zdrowsze jest jedzenie dobrze przygotowanych hamburgerów, niż makaronu z plastikowej torebki.
1
makaron z torebki
Niedawno, zespół lekarzy przeprowadził eksperyment, który miał na celu sprawdzenie, jak nasz żołądek radzi sobie z trawieniem makaronu instant. Wynik zadziwił wszystkich, ponieważ po dwóch godzinach od zjedzenia, makaron był prawie w nienaruszonym stanie, co oznacza, że soki trawienne nie poradziły sobie z jego strawieniem. Zjedzenie porcji makaronu jest wielkim obciążeniem dla układu pokarmowego, który jest zmuszony do podwójnie ciężkiej pracy w celu strawienia tak wysoce przetworzonej żywności. W porównaniu do innej żywności, która została poddana procesowi przetworzenia, żołądek poradził sobie o wiele lepiej, ponieważ w przetworzonym jedzeniu nie ma żadnych substancji odżywczych, które można by było wchłonąć. Przetworzone jedzenie to właściwie tylko cukier i puste węglowodany.
2
zupka chińska
Dodatkowo, jeśli makaron instant pozostał przez tak długi czas w naszym żołądku niestrawiony, utrudnia on proces wchłaniania się substancji odżywczych z innego pożywienia. Zamiast tego, organizm dostaje porcje toksycznych środków konserwujących, kryjących się pod numerem E 319, czyli Tert-butylohydrochinon (TBHQ). Dodatek ten prawdopodobnie pozostawi w żołądku długotrwały ślad, jednak można sobie wyobrazić co stanie się z naszym organizmem, gdy codziennie będziemy zjadać porcję makaronu instant.

Czym właściwie jest TBHQ?
TBHQ czyli Tert-butylohydrochinon to powszechnie dodawany do żywności środek konserwujący, który ma za zadanie zatrzymać proces utleniania się produktu mogący doprowadzić do zepsucia. TBHQ jest produktem ubocznym przemysłu naftowego, który często wymieniany jest jako przeciwutleniacz. Niestety, można go znaleźć w wielu produktach spożywczych, które często trafiają do naszego koszyka podczas zakupów. Występuje on również w lakierach, kosmetykach oraz perfumach.
3
zupki błyskawiczne
Jaka jest bezpieczna granica spożycia TBHQ?
Istnieje wiele rozbieżności dotyczących rzekomo „bezpiecznych” granic spożycia TBHQ, jednak najrozsądniej całkowicie unikać tego konserwantu. Według badań już 5 gramów tej substancji może być dla ludzi śmiertelne! W zasadzie już 1 gram TBHQ może wywołać niepożądane efekty takie jak:
- nudności i wymioty
- dzwonienie w uszach
- delirium
- uczucie duszności

Co powoduje częste zjadanie makaronu instant?
Wiele badań, które zostały przeprowadzone w celu zbadania niekorzystnego wpływu makaronu instant na nasz organizm mówi jasno, że osoby, które jedzą takie niezdrowe jedzenie będą miały w przyszłości problemy zdrowotne. Kobiety, które zjadają makaron instant dwa razy w tygodniu mogą spodziewać się zespołu metabolicznego, czyli zespołu objawów takich jak otyłość, podwyższone ciśnienie krwi, wahania poziomu cukru we krwi, podwyższone stężenie trójglicerydów na czczo oraz niski poziom cholesterolu HDL. Czasami warto więc, znaleźć kilka minut czasu wolnego i przygotować pełnowartościowy posiłek, który nie dość, że będzie zdrowy, to jeszcze nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt